presseticker

Skip to main content

Mens godt over 6 av 10 menn vil ha den svart og glovarm, er kvinner mer åpne for å drikke melkebaserte varianter. Det viser en helt ny norsk kaffeundersøkelse.
Oslo: Nortura og Felleskjøpet Agri vil ha miljøgevinst ut av slakteavfall og kornavrens. 7Sense Products ønsker mer smart teknologi i landbruket. Nå får de to prosjektene til sammen 1 220 000 kroner i støtte av Designdrevet Innovasjonsprogram (DIP).
Hvert år selges den i om lag 400 000 eksemplarer, og fylles til sammen 20 millioner ganger. I år fyller Circle K-koppen 15 år, og gjennom årene er den både blitt elsket og hatet. Nå får den en real ansiktsløfting.
Oslo: Hele 40 av 41 bakerier rapporterer om økende etterspørselen etter sunnere bakverk. – Helse er en megatrend som nå for alvor kommer inn i bakeverden, sier Georg Husebæk i Din Baker.
Turmaten til Drytech har fått ny design som løfter produktene og gjør dem synlige i butikkhyllen. Nå får de utmerkelsen DOGA-merket 2017.
Arkitekten Anders Haagaas Grinde har laget et fullstendig konsept for bærekraftig lakseoppdrett i Oslo sentrum. Nå får han DOGA-merket nykommer 2017.
Oslo: Emballasjeprodusenten Elopak mottar 600 000 kroner i støtte av Designdrevet Innovasjonsprogram (DIP) for å erstatte plastkorken på drikkekartonger.
Årslønnen til en leder i fiske-, havbruks- og næringsmiddelssektorene ligger i snitt på 684 000 kroner. Dette er om lag åtte prosent under landsnittet uavhengig av bransje, ifølge Norsk Ledelsesbarometer 2018 fra arbeidstakerorganisasjonen Lederne.
Oss Craft Distillery henter inspirasjon fra svartmetalluniverset for å selge prisbelønte brennevin til kresne kunder. Balholm bruker design for å friste proseccodrikkere til å prøve norsk fruktvin. Konditor Craig Alibone har fått en emballasjeløsning som matcher godbitene han lager. Handverk Forlag vil ha oss til å kaste mindre mat. Nå får de alle utmerkelsen DOGA-merket 2017.
Arkitekten Anders Haagaas Grinde har laget et fullstendig konsept for bærekraftig lakseoppdrett i Oslo sentrum. Fredrik Lien Bjørgmo har designet et miljøregnskapssystem som setter karakter på deg når du handler dagligvarer. Nå får de DOGA-merket nykommer 2017.
Mindre enn 3 prosent av norskfanget makrell spises i Norge. Nå får Pelagia 400 000 kroner i innovasjonsmidler for å sette makrell på norske menyer.
Teknisk løsning ZEVS AS