presseticker

Skip to main content

I løpet av drøyt to år har Circle K-kundene reddet 112 000 matporsjoner fra å bli kastet ved hjelp av en app. I 2019 har økningen vært på hele 50 prosent.
Nesten 2,8 millioner nordmenn drikker kaffe hver dag, og 7 av 10 vil helst ha den svart. Stadig flere kjøper også kaffeavtalekopper, og nye tall viser at Koppen til Circle K blir mer populær.
Et konsept for å fremstille frossenlaks som holder sashimikvalitet er blant de 18 norske nyskapingsprosjektene som deler på 8,5 millioner kroner fra Designdrevet innovasjonsprogram (DIP).
I 2018 reddet om lag 80 Circle K-stasjoner 44 000 matporsjoner tilsvarende 88 tonn CO2 fra å havne i søppelkassa. Nå ønsker selskapet å få med enda flere kunder i kampen mot matsvinn.
James Lowley har skapt et bestikk som utfordrer oss til å betrakte mat på en ny måte. Nå får den unge designeren utmerkelsen DOGA-merket Nykommer.
Oslo: Nortura og Felleskjøpet Agri vil ha miljøgevinst ut av slakteavfall og kornavrens. 7Sense Products ønsker mer smart teknologi i landbruket. Nå får de to prosjektene til sammen 1 220 000 kroner i støtte av Designdrevet Innovasjonsprogram (DIP).
Bedre svineavl. Mobil kveiteslakt. Ørret som høykvalitetsprodukt. Designdrevet innovasjon er for alvor på vei inn i norsk hav- og landbruk. Nå samles for første gang kunnskap og ressurser om dette på ett sted.
De gjennomfører de beste kampanjene, selger mest og kaprer flest kundene. Circle K Florø, Circle K Åmot og Circle K Brynseng har årets beste stasjonsdrivere, ifølge en ny kåring.
En solcelledrevet, GPS-styrt norsk nyvinning fjerner behovet for å gjerde inn geitenes beitemark. Nå får et gründerselskap i Batnfjordsøra utmerkelsen DOGA-merket.
Mens godt over 6 av 10 menn vil ha den svart og glovarm, er kvinner mer åpne for å drikke melkebaserte varianter. Det viser en helt ny norsk kaffeundersøkelse.
Oslo: Emballasjeprodusenten Elopak mottar 600 000 kroner i støtte av Designdrevet Innovasjonsprogram (DIP) for å erstatte plastkorken på drikkekartonger.
Teknisk løsning ZEVS AS