presseticker

Skip to main content

Har solgt over to millioner rundstykker langs veien

  Publisert: 25.06.2024 07:00 - av  Henning Poulsen

ÅRETS PRODUKT. Rundstykket som Circle K har utviklet med Baxt ble nylig kåret til årets produkt i selskapet. På bildet (f.v.) Magnus Berger og Mia Stoknes fra Circle K, Marius Johannesen og Åge Thomassen fra Baxt og Dag-Øystein Jespersen fra Circle K. Foto: Knut Hilmar Hansen

Lindy Haukedal på Circle K E18 Bamble.

Nysmurte, rimelige rundstykker har blitt stasjonskundenes nye matfavoritt. Siden i fjor har Circle K Norge solgt 2,1 millioner av dem til folk i farta.

– Rundstykkene har på en måte blitt den nye wienerpølsa! Det går utrolig mye av dem hver dag. Smøreteamet jobber hardt for å holde tritt med etterspørselen, sier Lindy Haukedal, stasjonssjef på Circle K E18 Bamble i Telemark.

 

Dag-Øystein Jespersen er ansvarlig for påsmurt mat i Circle K Norge. Han mener selskapet har funnet et hull i markedet med rundstykkene sine.

 

– Vi innså at det ligger et stort og urealisert potensial i mellommåltidene. Stasjonene våre har et godt mattilbud både til frokost, lunsj og middag, men av og til ønsker du noe lite og rimelig som likevel smaker godt, sier han.

 

Mer prisbevisste kunder

Jespersen tror dyrtid er en del av hemmeligheten bak rundstykkesuksessen.

 

– Vi merker at pengene ikke sitter så løst som før hos mange av kundene, men et rundstykke til 29 kroner har de fleste råd til å unne seg. Siden mai i fjor har vi bygget opp satsingen vår sten for sten – eller rundstykke for rundstykke – og nå kan vi trygt si at vi har en salgsvinner, sier han.

 

Foreløpig selges rundstykket i fire varianter: ost og skinke eller egg og bacon i fint eller flerkornet brød. Jespersen avslører at det snart kommer flere varianter, men lover at kvaliteten blir den samme.

 

– Sammen med bakeleverandøren vår Baxt har vi utviklet et rundstykke av høy kvalitet som holder seg ferskt lenge. Pålegget holder også godt norsk nivå, med blant annet Tine Smaksrik Ost og kokt skinke fra Jæder. Vi kan ikke ta snarveier bare fordi produktet ligger i lavprissegmentet, sier han.

 

Må smøre døgnet rundt

Lindy Haukedal på Bamble forteller at mens den klassiske wienerpølsa appellerer mest til menn, er rundstykket populært i alle kundegrupper.

 

– Noen spiser den på stasjonen, mens andre tar den med seg som niste. Folk kjøper mest rundstykker om morgenen og litt forbi lunsj, men vi selger faktisk dette til alle klokketimer og må smøre hele tiden for å ikke gå tom, sier hun.

(Pressenytt)

 

 

 

Bildetekst:

ÅRETS PRODUKT. Rundstykket som Circle K har utviklet med Baxt ble nylig kåret til årets produkt i selskapet. På bildet (f.v.) Magnus Berger og Mia Stoknes fra Circle K, Marius Johannesen og Åge Thomassen fra Baxt og Dag-Øystein Jespersen fra Circle K. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Norge, matansvarlig Dag-Øystein Jespersen, mobil 41 36 80 64

Her spiser folk flest rundstykker:

1. Circle K E18 Grelland

2. Circle K E18 Lier

3. Circle K E6 Rygge

4. Circle K E18 Horten

5. Circle K E18 Larvik

6. Circle K Rundtom

7. Circle K E6 Dal

8. Circle K E6 Storebaug

9. Circle K E6 Minnesund

10. Circle K E6 Berger

11. Circle K E6 Vestby

12. Circle K E18 Bamble

13. Circle K Mjøndalen

14. Circle K Kallerud

15. Circle K Økern

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Baxt - foto Knut Hilmar Hansen.jpg 2,14 MB (5746x4160)
Bilde - vedlegg til sak rundstykker og juice.jpg 7,34 MB (4000x3000)
Bilde - vedlegg til sak telemark bamble lindy haukedal.jpg 7,11 MB (4000x3000)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 25.06.2024 07:00
Teknisk løsning ZEVS AS