presseticker

Skip to main content

Bilister i Østfold har gitt 583 000 kroner til Rosa sløyfe

  Publisert: 06.11.2019 07:18 - av  Henning Poulsen

Daglig leder på Circle K Storebaug E-6 lovet å farge håret dersom kollegene samlet inn 100 000 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

De siste tre årene har Circle K-stasjonene i Østfold samlet inn om lag 583 000 kroner til brystkreftsaken. Best i fylket i 2019: Circle K Storebaug E-6

Stasjoner som bader i rosa lys. Rosa bilvask, kaffekopper og kampanjeeffekter. BH-er hengende fra tak og vegger. Ansatte med nyfarget, rosa hår. Alt dette har blitt et forutsigbart høsttegn for folk som ferdes langs norske oktoberveier.

 

– I år donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner over hele landet mer enn 4,1 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det betyr at vi nå har passert 30 millioner kroner i totalt innsamlet beløp for de åtte årene vi har hatt aksjonen, sier en stolt Sverre Rosén, administrerende direktør i Circle K Norge.

 

Moss på topp

Hele 10 stasjoner i Østfold var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Storebaug E-6 var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 52 119 kroner til brystkreftsaken, noe som plasserer mossestasjonen helt oppe på 10. plass på landsbasis.

 

På andreplass i Østfold kommer Circle K Rakkestad med 26 735 kroner. Deretter følger Circle K E-18 Sekkelsten med 21 074 kroner, Circle K Østsiden med 16 320 kroner og Circle K E6-Rygge med 14 733 kroner til Rosa sløyfe.

 

– Jeg er veldig stolt av mine kolleger. De har stått på og gitt alt for Rosa sløyfe i hele oktober. Kundene har også vært fantastiske. Noen har kommet innom oss daglig kun for å bidra med 20-30 kroner til aksjonen, sier Hava Lipjani ved Circle K Storebaug E-6.

 

Hårete mål

Stasjonen samlet inn mer enn dobbelt så mye som den gjorde under fjorårets Rosa sløyfe-aksjon. Lipjani avslører at det opprinnelige innsamlingsmålet i år var enda høyere.

 

– De ansatte gav meg en utfordring. Dersom stasjonen klarte å samle inn 100 000 kroner, måtte jeg farge håret mitt rosa. Jeg er ikke så glad i rosa, så det å se meg i rosa hår var nok ekstra motiverende for de ansatte, ler hun.

 

Selv om målet om 100 000 ikke ble nådd, er Lipjani kjempefornøyd med resultatet.

 

– Det viktigste er at vi støtter en god sak. Dette er årets viktigste aksjon for oss, sier hun.

 

Rosa hovedsamarbeidspartner

Blant alle stasjonene i Norge var det Circle K Elverum som samlet inn mest i år, hele 111 600 kroner. Deretter fulgte Circle K Forus med 110 460 kroner. De to stasjonene duellerte om førsteplassen gjennom hele oktober.

 

På fylkesnivå samlet Rogaland inn mest penger – om lag 583 000 kroner, etterfulgt av Akershus, Hedmark og Oppland.

 

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon var «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Østfold:

1. Circle K Storebaug E-6

2. Circle K Rakkestad

3. Circle K E-18 Sekkelsten

4. Circle K Østsiden

5. Circle K E-6 Rygge

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Storebaug E-6, Hava Lipjani, mobil 46 45 93 97

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2019 07:18
Teknisk løsning ZEVS AS