presseticker

Skip to main content

Emballasje ga nyskapingspris

  Publisert: 15.10.2010 07:00 - av  Guro Sollien Eriksrud

”Årets nye mat 2010” gikk til Finsbråtens Henning Solhaug. Foto: Johnny Syversen

Oslo: Under NM i kjøttprodukter vant Finsbråten fra Akershus prisen Årets nye mat for god emballasjebruk.

Finsbråtens nyutviklede påleggspakke med to kamre øker holdbarheten på produktene og gjør dermed at vi kaster mindre mat. Sammen med en halvering i emballasjebruk ga det kjøttbedriften den nyopprettede prisen Årets nye mat under Norgesmesterskapet i kjøttprodukter.

 

– Kjøttbransjen trenger utvikling og må satse mer på innovasjon, design og nyskaping. Derfor opprettet vi denne prisen, sier administrerende direktør i Kjøtt- og fjørefebransjens Landsforbund, Dag Henning Reksnes.

 

Avdelingsleder Henning Solhaug hadde æren av å ta imot prisen for Finsbråten.

– Dette har vi jobbet enormt mye for å få til. Men vår produktutvikler hadde hele tiden tro på den nye påleggspakken. Det er fint å ta et miljøansvar og samtidig ha ferskt pålegg hver dag, sa han.

 

Over 400 produkter deltok i norgesmesterskapet. Der ble det delt ut priser i klassene pølser, posteier, pålegg, spekemat, kjøttkaker, kjøkkenklart og ferdigmat, samt hederspriser til økologisk mat, fra småskalaprodusenter, nøkkelhullsmerket mat og vilt.

 

Kontaktperson:

* Kjøtt- og Fjørfebransjens Landsforbund, kommunikasjons- og organisasjonssjef Hulda Tronstad Nydal, mobil 992 61 816

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 15.10.2010 07:00
Teknisk løsning ZEVS AS