Trondheimsmann får prestisjetung pris
– Dette var overraskende og artig. Det er mange andre i selskapet som gjør mye bra, så dette er noe jeg setter pris på, sier Svaan.
Hvert år deler Circle K ut en håndfull priser til de beste av de beste stasjonslederne sine. Denne gangen gikk prisen Play to Win til Roger Svaan på Trondheim-stasjonen Circle K E6 Klett.
– Play to Win er en kjerneverdi i Circle K, og Roger er en svært god representant for disse verdiene. Han jobber hardt både som stasjonsleder og i andre roller i selskapet, og han bruker sine talenter for å gjøre en forskjell, sier Preben Kristiansen, direktør for egeneide stasjoner i Circle K.
Han forteller at det ligger grundige vurderinger bak de årlige stasjonslederprisene.
– Innsatsen til Roger har blitt målt og vurdert av en rekke fagpersoner i Circle K. Prisen er svært velfortjent, sier Kristiansen.
Lojale Leinstrand-kunder
For litt over 33 år siden hadde en ung Roger Svaan sin første arbeidsdag på stasjonen som i dag heter Circle K E6 Klett. Siden den gang har han ikke sett seg tilbake. I 2006 tok han over stasjonen – først som franchisetaker, før han i 2021 solgte stasjonen til Circle K Norge og fortsatte som daglig leder.
– Vi har etablert oss som en engasjert og viktig del av lokalmiljøet. I en årrekke har vi sponset det lokale idrettslaget, Leinstrand IL – noe som har gitt oss kraft til å stå imot når konkurrenter har prøvd å etablere seg i nabolaget. Folk i nærområdet setter pris på oss, og det er vi takknemlige for, sier han.
Mange verv
Ved siden av stasjonslivet har Svaan engasjert seg bredt i Circle K, både i Trøndelag og nasjonalt. De siste 15 årene har han arrangert en regional samling der ansatte får faglig og sosialt påfyll. Han sitter også i selskapets matråd, der han er med på å utvikle mattilbudet og finne opp nye matretter.
I tillegg er han én av Circle K Norges betrodde mentorer, og hjelper ofte unge ledere med små og store spørsmål knyttet til stasjonsdrift.
– Jeg er en løsningsorientert person, og jeg synes det er kjekt å kunne hjelpe til og være konstruktiv. Det å drive en stasjon er mye mer komplisert enn mange tror, og som leder må du håndtere alt fra drivstoff, ladere og bilvask til matproduksjon, butikkstyring og medarbeiderutvikling. Ingen dager er like på stasjon, sier Svaan.
(Pressenytt)
Bildetekster:
RUTINERT PRISVINNER. Roger Svaan har jobbet på denne stasjonen i 33 år. Nå har han fått en høythengende internpris. Fotograf: Circle K E6 Klett
Kontaktpersoner:
* Circle K E6 Klett, daglig leder Roger Svaan, mobil 91 85 73 95
* Circle K Norge, leder for lojalitet og kommunikasjon Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99