presseticker

Skip to main content

Stor skatteavtale til Steria

  Publisert: 21.11.2013 08:00 - av  Henning Poulsen

KAPASITET OG KUNNSKAP: – Vi valgte Steria for å få tilgang på både kapasitet og den rette fagkompetansen, sier Inga Bolstad (t.v.) i Skatteetaten. Her med administrerende direktør Kjell Rusti og kundeansvarlig Mona Vestum fra Steria. Foto: Johnny Syversen

 

 

Oslo: Skatteetaten har undertegnet to omfattende rammeavtaler med Steria. – Vi er inne på totalt fem områder. Avtalene har en anslått verdi på rundt 250 millioner kroner, sier kundeansvarlig Mona Vestum.

De to rammeavtalene gjelder rådgivningstjenester og Java-systemutvikling. Leveransene vil dekke Skatteetatens primære behov for konsulentbistand og bidra til en storstilt modernisering av systemporteføljen.

 

– Vi valgte Steria for å få tilgang på både kapasitet og den rette fagkompetansen. Derfor gleder vi oss til å komme i gang med samarbeidet, sier Inga Bolstad, direktør i Skatteetatens IT- og servicepartner.

 

– Signal til markedet

– Dette er to svært prestisjefylte og viktige avtaler for Steria. Vi er den aktøren i markedet som er inne på flest områder i de to rammeavtalene med Skatteetaten. Det sender et tydelig signal til markedet om den bredden og faglige kompetansen vi har på huset. Arkitekur, integrasjon, infrastruktur, brukskvalitet og systemutvikling er alle områder hvor vi satser stort, sier Vestum i Steria.

 

De to avtalene har en varighet på to år, og kan forlenges med ytterligere to år. Vestum forteller at det er umulig å sette en sikker verdi på en rammeavtale, men at de to avtalene erfaringsmessig har et oppdragspotensial på omkring 250 millioner kroner for Steria.

 

Ingen underleverandører

Vestum understreker at Steria har vunnet fram i konkurransen uten underleverandører på avtalene. – Alle områdene vi er inne på er del av vår kjernevirksomhet. Vi har robuste fagmiljøer og har ikke hatt behov for å ta med oss andre selskaper inn. Det betyr at kunden får bedre oversikt, samtidig som vi har full kontroll over leveransene, sier hun.

 

Foruten Java-avtalen har Steria kvalifisert seg for fire av områdene på rammeavtalen om rådgivningstjenester.

 

– Ett av våre største tjenesteområder i Steria er å skreddersy virksomhetskritiske systemer, ofte med kompleks integrering mellom interne og eksterne løsninger. Brukervennlighet står sentralt i alle våre prosjekter, og vi baserer oss på velprøvde metoder og konsepter innen infrastruktur og drift. Dette vil komme godt med når vi går i gang med leveranser på de to rammeavtalene, sier Vestum.

Hun forteller at Skatteetaten har vært en viktig kunde for Steria i mange år. – De har et stort og profesjonellt fagmiljø som vi er stolte over å være en del av. Vi ser fram til å bidra ytterligere i den videre verdiskapningen.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

KAPASITET OG KUNNSKAP: – Vi valgte Steria for å få tilgang på både kapasitet og den rette fagkompetansen, sier it-direktør Inga Bolstad (t.v.) i Skatteetaten. Her med administrerende direktør Kjell Rusti og kundeansvarlig Mona Vestum fra Steria. Foto: Johnny Syversen

 

 

Kontaktpersoner:

* Steria, Principal Sales Executive Mona Vestum, mobil 932 03 721

* Steria, markeds- og kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren, mobil 416 33 084

 

 

 

Dette er Steria:

Steria er et av Europas 10 største it-konsulentselskaper, og leverer tjenester innen it- og forretningsrådgivning, systemutvikling, infrastruktur og drift. Internasjonalt er selskapet representert i 16 land og teller omkring 20 000 medarbeidere. Steria har over 40 års erfaring i Norge og jobber i dag med mange av landets største og mest krevende oppdragsgivere, blant andre NAV, Posten, Statens vegvesen, Det norske, Tollvesenet, DNB, Statens Pensjonskasse, Telenor og Forsvaret.

 

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak IMG_4580.jpg 43,97 kB (5142x3492)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Sopra Steria, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 21.11.2013 08:00
Teknisk løsning ZEVS AS