Steria vant Statens landbruksforvaltning
SLF gir dermed fornyet tillit til konsulentselskapet som har forvaltet etatens IT-systemportefølje siden 2010.
– Steria har bevist at de kan levere både på kvalitet og kvantitet, og til og med under budsjett, sier Alf Selnesaunet, som er seksjonsleder for IKT og drift i SLF.
I 2010, som var første driftsår i den forrige avtalen, budsjetterte SLF med en økning på 10-12 prosent i vedlikeholdsbudsjettet. I stedet bidro Steria til en kostnadsreduksjon på 7 prosent.
– Jeg håper og tror at Steria vil kunne levere tilsvarende resultater også i årene fremover, sier Alf Selnesaunet i SLF.
Betjener søknader for syv milliarder
Kontrakten løper ut 2018 og omfatter forvaltning og videreutvikling av 27 systemer hos SLF samt rådgivning innen teknologivalg, arkitektur og IT-drift. Ann-Kristin Skarbøvig, direktør for strategiske prosjekter i Steria, understreker at SLF er en strategisk viktig kunde:
– SLF har en særdeles stor og kompleks systemportefølje. At kunden nå velger oss videre er en anerkjennelse av det arbeidet vi har gjort. Steria har gjennom en årrekke utviklet metodeverk for å overta og videreutvikle store systemporteføljer. Vi skal hjelpe SLF med optimalisering av eksisterende prosesser, samtidig som vi leter etter muligheter for verdiskaping for hele virksomheten, sier hun.
Statens landbruksforvaltning er ansvarlig for å sette regjeringens mat- og landbrukspolitikk ut i livet. Blant løsningene Steria forvalter er systemet for håndtering av produksjonstilskudd, som årlig betjener søknader som resulterer i utbetalinger på cirka syv milliarder kroner.
Automatisering og selvbetjening
Ann-Kristin Skarbøvig forteller at Steria siden 2010 blant annet har hjulpet SLF med å legge et helhetlig forvaltningsløp for løsninger som er basert på en rekke forskjellige teknologier. I tillegg har Steria videreutviklet flere sentrale fagapplikasjoner og lagt til rette for elektronisk samhandling, selvbetjeningsløsninger, automatisering og innrapportering.
– Vi ser fram til å kunne videreføre dette arbeidet i fire nye år, avslutter Skarbøvig. (Pressenytt)
FAKTABOKS
Dette er Steria:
Steria er et internasjonalt konsulentselskap med 20 000 medarbeidere i 16 land som jobber med forretnings- og it-rådgivning, systemutvikling, infrastruktur og drift. I Norge sørger nær 1000 medarbeidere for en årlig omsetning på 1,2 milliarder kroner. Steria leverer tjenester til mange av Norges største virksomheter, deriblant, Avinor, Canal Digital, Det norske oljeselskap, DNB, Flytoget, Forsvaret, Helse Sør-Øst, Husbanken, Jernbaneverket, KLP, Kværner, Leger Uten Grenser, Lånekassen, NAV, NorgesGruppen, NSB, Oslo kommune, PGS, Politiet, Posten, Protector, Reitangruppen, Ruter, Schibsted, Skatteetaten, SpareBank 1, Statens innkrevingssentral, Statens Pensjonskasse, Statens vegvesen, Statkraft, Statnett, Storebrand, Sykehuspartner, Telenor, Tollvesenet, Trondheim kommune, UDI og Vinmonopolet.
Kontaktpersoner:
* Steria, direktør strategiske prosjekter – Ann-Kristin Skarbøvig, mobil 928 26 180
* Steria, markeds- og kommunikasjonsdirektør Kristin Blix-Elton, mobil 970 28 616
Bildetekst:
UNDER BUDSJETT. – Steria har bevist at de kan levere både på kvalitet og kvantitet, og til og med under budsjett, sier Alf Selnesaunet (i midten), som er seksjonsleder for IKT og drift i SLF. Her flankert av Sterias Ann-Kristin Skarbøvig og Nils-Petter Kristiansen. Foto: Hanne Kristine Fjellheim
Kontraktssignering_i samtale.JPG 2,87 MB (5760x3840)