Millionkontrakt med Jernbaneverket
– Avtalen omfatter etablering, drift og forvaltning av en sentralisert driftsplattform, drift av det sentrale applikasjonsmiljøet, drift og forvaltning av kontorstøttemiljø og brukerstøtte til Jernbaneverkets ansatte, forteller Jan Hokstad, direktør for driftsdivisjonen i Steria.
Steria skal også etablere en katastrofeberedskapsløsning og ny kommunikasjonsløsning for Jernbaneverket. It-konsulentselskapet skal også levere lokale tjenester til avdelingskontorene rundt om i landet. Tidligere har Steria levert rådgivings- og systemutviklingstjenester til Jernbaneverket.
Tre til åtte år
Avtalen gjelder for tre år, med mulighet for ytterligere fem års forlengelse, og har en verdi på rundt 120 millioner kroner i avtalens 3 første år.
Ikt-direktør i Jernbaneverket, Knut Frækeland har store forventninger til avtalen. – Steria skal sørge for at alle medarbeiderne i Jernbaneverket på alle kontorer rundt om i landet til enhver tid har tilgjengelige og funksjonelle verktøy. Dette er nødvendig for at vi skal kunne konsentrere oss om våre kjerneoppgaver, sier Frækeland.
Jernbaneverket er det statlige forvaltningsorganet for jernbanen i Norge, og ligger under Samferdselsdepartementet. I dag er det offentlige jernbanenettverket på over 4000 kilometer.
(Pressenytt)
Kontaktpersoner:
* Steria, driftsdirektør Jan Hokstad, tlf. 22 57 56 00, mobil 928 38 771
* Steria, markeds- og kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren, tlf. 22 57 57 64, mobil 416 33 084
Steria er blant de 10 største it-konsulentselskapene i Europa, med 20 000 medarbeidere i 16 land, inkludert 400 medarbeidere i Norge. Hovedtjenester er rådgivning, systemintegrasjon og drift. For mer informasjon: www.steria.no