presseticker

Skip to main content

Helfo satser med ny kontaktsenterløsning

  Publisert: 14.03.2016 08:57 - av  Henning Poulsen

KOBLER KOMPETANSE. – Den nye løsningen vil gjøre det enkelt å rute henvendelser til medarbeidere med rett kompetansen til å svare på spørsmål, sier Gunnar Mørne, direktør for helseområdet i Sopra Steria. Foto: Hanne Kristine Fjellheim

En ny og moderne callsenterløsning skal gi Helsedirektoratets ytre etat, Helfo, enda flere fornøyde brukere.

Hvert år mottar Helfo, om lag 600 000 henvendelser fra privatpersoner og aktører i helsevesenet gjennom blant annet veiledningstelefonen 800HELSE (800 43 573). Nå får organisasjonen en callsenterløsning som skal øke den opplevde kvaliteten på veilednings- og servicetjenestene til Helfo.

 

– Helfo er ekstremt opptatt av å yte god service til alle som tar kontakt, og den nye løsningen vil gjøre det mye lettere å koble relevant kompetanse med hver enkelt henvendelse. Samtidig er måten vi kommuniserer på i konstant endring, og den nye løsningen skal legge opp til nye dialogflater for brukerne, som chat, SMS og sosiale medier, sier Gunnar Mørne, direktør for helseområdet i Sopra Steria.

 

Bedre planlegging

Mørne forteller at henvendelser i fremtiden vil bli automatisk rutet til en ledig medarbeider med riktig kompetanse. Det skal gi enda mer fornøyde brukere samt en mer strømlinjeformet arbeidshverdag. Løsningen skal også gjøre det lettere å planlegge bemanning.

 

Den offisielle oppstarten er satt til 10. mars. Målet er å rulle ut den nye løsningen til Helfos 70 callsentermedarbeidere i Tønsberg og Ørsta i løpet av året. Sopra Steria tar med seg to partnere på prosjektet: callsenterleverandøren Genesys og CRM-spesialistene ProsessPilotene.

 

Helfo ble kåret til beste offentlige kundesenter på Call Center-dagene både i 2013 og 2015. Den nye anskaffelsen representerer en fortsatt satsing på bedre kundeopplevelser i dagens mangfold av kommunikasjonskanaler.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

KOBLER KOMPETANSE. – Den nye løsningen vil gjøre det enkelt å rute henvendelser til medarbeidere med rett kompetansen til å svare på spørsmål, sier Gunnar Mørne, direktør for helseområdet i Sopra Steria. Foto: Hanne Kristine Fjellheim

 

Kontaktperson:

* Sopra Steria, Director Marketing and Communication Scandinavia, Kristin Blix-Elton, mobil 970 28 616

 

FAKTABOKSER

Om Helfo

Helfo er Helsedirektoratets ytre etat og forvalter oppgjør fra folketrygden til behandlere, leverandører og tjenesteytere. I tillegg håndterer Helfo individuell refusjon av privatpersoners utgifter til blant annet legemidler, tannhelse og helsetjenester i utlandet. Helfo har også ansvar for fastlegebytter, frikort for helsetjenester, Europeisk helsetrygdkort, behandlingstilbud ved fristbrudd samt telefontjenesten 800HELSE.

Helfo har i underkant av 600 ansatte. Helfos veiledningssenter ligger i Tønsberg og Ørsta, og er kontaktpunkt for privatpersoner. I 2014 åpnet også et eget veiledningssenter i Ørsta for helseaktører.

 

Om Sopra Steria

Sopra Steria er et ledende internasjonalt konsulentselskap med en av markedets mest omfattende tjenesteporteføljer innen digitalisering. Selskapet tilbyr strategiutvikling, IT-rådgivning, infrastruktur- og systemutvikling, digitale løsninger og drift. Sopra Steria bistår store private og offentlige organisasjoner i Skandinavia med å ta et digitalt lederskap innen sin bransje. Selskapet har 38 000 medarbeidere i 20 land, og hadde proformaomsetning på 34 milliarder kroner i 2015.

 

I Skandinavia sørger 1300 medarbeidere for en årlig omsetning på 1,8 milliarder kroner.

 

Les mer på www.soprasteria.no

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Gunnar Mørne.jpg 13,61 kB (5760x3840)
Bilde - vedlegg til sak Gunnar Mørne2.jpg 3,74 kB (5280x3288)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Sopra Steria, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 14.03.2016 08:57
Teknisk løsning ZEVS AS