Helfo satser med ny kontaktsenterløsning
Hvert år mottar Helfo, om lag 600 000 henvendelser fra privatpersoner og aktører i helsevesenet gjennom blant annet veiledningstelefonen 800HELSE (800 43 573). Nå får organisasjonen en callsenterløsning som skal øke den opplevde kvaliteten på veilednings- og servicetjenestene til Helfo.
– Helfo er ekstremt opptatt av å yte god service til alle som tar kontakt, og den nye løsningen vil gjøre det mye lettere å koble relevant kompetanse med hver enkelt henvendelse. Samtidig er måten vi kommuniserer på i konstant endring, og den nye løsningen skal legge opp til nye dialogflater for brukerne, som chat, SMS og sosiale medier, sier Gunnar Mørne, direktør for helseområdet i Sopra Steria.
Bedre planlegging
Mørne forteller at henvendelser i fremtiden vil bli automatisk rutet til en ledig medarbeider med riktig kompetanse. Det skal gi enda mer fornøyde brukere samt en mer strømlinjeformet arbeidshverdag. Løsningen skal også gjøre det lettere å planlegge bemanning.
Den offisielle oppstarten er satt til 10. mars. Målet er å rulle ut den nye løsningen til Helfos 70 callsentermedarbeidere i Tønsberg og Ørsta i løpet av året. Sopra Steria tar med seg to partnere på prosjektet: callsenterleverandøren Genesys og CRM-spesialistene ProsessPilotene.
Helfo ble kåret til beste offentlige kundesenter på Call Center-dagene både i 2013 og 2015. Den nye anskaffelsen representerer en fortsatt satsing på bedre kundeopplevelser i dagens mangfold av kommunikasjonskanaler.
(Pressenytt)
Bildetekst:
KOBLER KOMPETANSE. – Den nye løsningen vil gjøre det enkelt å rute henvendelser til medarbeidere med rett kompetansen til å svare på spørsmål, sier Gunnar Mørne, direktør for helseområdet i Sopra Steria. Foto: Hanne Kristine Fjellheim
Kontaktperson:
* Sopra Steria, Director Marketing and Communication Scandinavia, Kristin Blix-Elton, mobil 970 28 616
FAKTABOKSER
Om Helfo
Helfo er Helsedirektoratets ytre etat og forvalter oppgjør fra folketrygden til behandlere, leverandører og tjenesteytere. I tillegg håndterer Helfo individuell refusjon av privatpersoners utgifter til blant annet legemidler, tannhelse og helsetjenester i utlandet. Helfo har også ansvar for fastlegebytter, frikort for helsetjenester, Europeisk helsetrygdkort, behandlingstilbud ved fristbrudd samt telefontjenesten 800HELSE.
Helfo har i underkant av 600 ansatte. Helfos veiledningssenter ligger i Tønsberg og Ørsta, og er kontaktpunkt for privatpersoner. I 2014 åpnet også et eget veiledningssenter i Ørsta for helseaktører.
Om Sopra Steria
Sopra Steria er et ledende internasjonalt konsulentselskap med en av markedets mest omfattende tjenesteporteføljer innen digitalisering. Selskapet tilbyr strategiutvikling, IT-rådgivning, infrastruktur- og systemutvikling, digitale løsninger og drift. Sopra Steria bistår store private og offentlige organisasjoner i Skandinavia med å ta et digitalt lederskap innen sin bransje. Selskapet har 38 000 medarbeidere i 20 land, og hadde proformaomsetning på 34 milliarder kroner i 2015.
I Skandinavia sørger 1300 medarbeidere for en årlig omsetning på 1,8 milliarder kroner.
Les mer på www.soprasteria.no