Stor driftsavtale med Lånekassen
Avtalen gjelder for tre år, med mulighet for ytterligere fem års forlengelse, og har en øvre verdi på rundt 50 millioner kroner.
It-direktør i Statens Lånekasse, Jan Erik Ressem, forteller at stabil infrastruktur på it-området er helt avgjørende for at Lånekassen skal få betalt ut bortimot 20 milliarder kroner i lån og stipend til 300 000 studenter og elever hvert år.
– Lånekassen har store forventninger til at Steria skal sørge for at alle medarbeiderne i Lånekassen på alle kontorer rundt om i landet til enhver tid har tilgjengelige og oppdaterte it-verktøy, slik at vi kan konsentrere oss om kjerneoppgavene overfor våre kunder, sier Ressem.
Han påpeker at selv om Steria ikke er størst i Norge på it-driftstjenester, leverte de det beste tilbudet totalt sett. De fremsto derfor ifølge Ressem som en klar vinner av den gjennomførte anbudskonkurransen.
Jan Hokstad, direktør for driftsdivisjonen i Steria, forteller at avtalen omfatter etablering, drift og forvaltning av en sentralisert driftsplattform, drift og forvaltning av kontorstøttemiljø, brukerstøtte til Lånekassens ansatte og etablering av både katastrofeberedskapsløsning og ny kommunikasjonsløsning.
Steria skal også stå for lokale tjenester til de fem regionkontorer i Tromsø, Trondheim. Ørsta, Bergen og Stavanger. Tidligere har Steria levert infrastruktur og systemintegrasjonstjenester til Statens Lånekasse.
(Pressenytt)
Kontaktpersoner:
* Steria, direktør - driftstjenester, Jan Hokstad, mobil 928 38 771
* Steria, markeds- og kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren, tlf. 22 57 57 64, mobil 416 33 084
* Lånekassen, informasjonssjef Astrid Mjærum , tlf. 92 068 751
* Lånekassen, IT-direktør Jan Erik Ressem, tlf. 93 248 238
Steria er et av de ledende europeiske it-konsulentselskapene, med over 19 000 medarbeidere i 16 land, inkludert 330 medarbeidere i Norge. Hovedtjenester er: rådgivning, systemintegrasjon og drift. For mer informasjon: www.steria.no