presseticker

Skip to main content

Steria hjelper Vattenfall i Tyskland

  Publisert: 19.11.2010 07:00 - av  Henning Poulsen

Steria har modernisert CRM-systemet til Vattenfall. Her fra Vattenfalls kraftverk Reuter West i Berlin. Foto: Vattenfall

Oslo: Det svenske kraftselskapet Vattenfall har brukt Steria Mummert Consulting for å modernisere sitt CRM-system i Tyskland. Prosjektet har en verdi på omkring 33 millioner kroner.

Etter at programvareleverandøren SAP sluttet å utvikle komponenter til SAP CIC, måtte Vattenfall legge om til SAP CRM 7.0. Våren 2009 fikk Steria i Tyskland i oppgave å konvertere Vattenfalls system for kunderelasjonshåndtering (CRM), det mest omfattende prosjektet av sitt slag i energisektoren til dags dato.

 

 

 

Leveransen er nå ferdigstilt, og både Vattenfall og Steria kaller prosjektet en stor suksess. Det nye systemet har gitt en betydelig effektivisering av Vattenfalls kundeservice.

 

 

 

Det statlige svenske kraftselskapet er i dag Europas femte største strømprodusent og den største produsenten av varme. I Tyskland er Vattenkraft nummer tre på kraftmarkedet.

 

(Pressenytt)

 

 

 

 

 

Kontaktpersoner:

 

* Steria, markeds- og kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren, tlf. 22 57 57 64, mobil 416 33 084

Dette er Steria

Steria er et av Europas 10 største it-konsulentselskaper, og leverer tjenester innen it- og forretningsrådgivning, systemutvikling, infrastruktur og drift. Internasjonalt er selskapet representert i 16 land og teller 19 000 medarbeidere. Steria har over 40 års erfaring i Norge og jobber i dag med mange av landets største og mest krevende oppdragsgivere, blant andre Tollvesenet, DnB NOR, Statens Pensjonskasse, Telenor og Forsvaret.

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak vattenfall.jpg 1,08 MB (2516x1814)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Sopra Steria, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 19.11.2010 07:00
Teknisk løsning ZEVS AS