presseticker

Skip to main content

Vasket inn 4,6 millioner i fjor - klar for ny runde med Rosa Sløyfe

  Publisert: 07.10.2017 10:18 - av  Henning Poulsen

FIKK STOR SJEKK. Etter fjorårets aksjon fikk Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

I fjor vasket bileiere Norge rundt inn hele 4,6 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Nå er den populære aksjonen igjen tilbake på Circle K-stasjoner over hele landet.

I hele oktober skal Circle K-stasjoner vaske inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen.

 

I fjor var det Circle K Breivika i Troms som samlet inn aller mest, hele 88 250 kroner på bilvask alene. Deretter fulgte Circle K Forus i Stavanger, Circle K Tunga i Trondheim, Circle K Strandtorget på Lillehammer og Circle K Fjellhamar like utenfor Oslo.

 

På fylkesnivå var det stasjonskunder i Akershus ga mest i forbindelse med Rosa Sløyfe-aksjonen i 2016. Gjennom hele oktober donerte de over 310 000 kroner i forbindelse med bilvask. Like bak følger kunder på stasjoner i Rogaland med 296 000 kroner, Sør-Trøndelag med 294 000 kroner, Nordland med 273 000 kroner og Oslo med 264 000 kroner.

 

14 millioner til kreftsaken

For sjette året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon Rosa sløyfe. De fem foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 14 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

 

– Dette er en viktig aksjon. Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og vi opplever at kampanjen blir svært godt mottatt av kundene og stasjonsdriverne våre. Det er mye rosa kreativitet og engasjement på Circle K-stasjonene i oktober, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Kunder som ikke vasker bilen kan støtte Rosa Sløyfe-aksjonen ved enten å kjøpe kaffe i rosa kopp, veganmuffins eller en refleks. Nytt av i år er at det går et bidrag til kreftsaken for hver for hver kunde som kjøper rosa spylervæske.

 

Pengene som kommer inn fra årets Rosa Sløyfe-aksjon skal gå til forskning på senskader etter brystkreftbehandling. I løpet av de seks årene Circle K (tidligere Statoil) har vært en del av Rosa Sløyfe-aksjonen, har stasjonene bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett tidligere år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse stasjonene samlet inn mest til Rosa Sløyfe i 2016

1. Circle K Breivika – 88 250

2. Circle K Forus – 76 700

3. Circle K Tunga – 54 250

4. Circle K Strandtorget – 44 050

5. Circle K Fjellhamar – 42 750

6. Circle K Elverum – 40 750

7. Circle K Fagernes – Narvik – 37 350

8. Circle K Byåsen – 36 400

9. Circle K Viken – 33 650

10. Circle K Rosten – 33 050

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)

 

Bildetekst:

FIKK STOR SJEKK. Etter fjorårets aksjon fikk Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1. overrekkelsen.jpg 12,59 kB (3872x2592)
Bilde - vedlegg til sak 3. bilvask Fagernes-Narvik.jpg 4,10 kB (2048x1536)
Bilde - vedlegg til sak telemark ansatt bh Heddal.jpg 5,06 kB (1080x1349)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 07.10.2017 10:18
Teknisk løsning ZEVS AS