presseticker

Skip to main content

Stasjoner over hele landet konkurrerer om å samle inn mest til Rosa Sløyfe

  Publisert: 30.09.2018 09:15 - av  Henning Poulsen

Ansatte ved Circle K Lura samt resten av landets Circle K-stasjoner står klar til å gjennomføre Rosa Sløyfe-aksjonen.

Stasjonsdriver Roger Haugen ved Circle K Elverum farger skjegget sitt rosa i forbindelse med fjorårets Rosa Sløyfe-aksjon.

En rosa bilvask ved Circle K Vangsveien i 2017.

Over seks år har Circle K-stasjonene i Norge samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. I oktober går aksjonen av stabelen for sjuende gang.

I fjor var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn mest penger til Rosa Sløyfe-aksjonen. Året før var det Circle K Breivika i Tromsø som kom på topp. Kampen om å komme på innsamlingstoppen er tøff – selv om norgessjef Christoffer Sundby understreker at det er en vennskapelig konkurranse.

 

– Samtidig som vi gjør det enkelt for kundene våre å støtte en god sak, utløser den årlige aksjonen en herlig konkurranse mellom stasjonene våre over hele landet. Det er ekstra stor stas å være de som samler inn mest til Rosa Sløyfe. Med en slik konkurranseinnstilling kommer det inn enda mer penger til en god sak, sier han.

 

Rosa lys og BH-er

Sundby forteller at Rosa Sløyfe-aksjonen også gir stasjonsmedarbeiderne mulighet til å la kreativiteten blomstre. Tidligere år har stasjonene vært dekorert med alt fra rosa belysning og ballonger til BH-er og rosalakkerte sykler.

 

For sjuende året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon, Rosa Sløyfe. De seks foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 18 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

 

Kundene kan støtte årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp og rosa spylervæske. Nytt av året er at stasjonene også skal selge rosa flasker med drikkevann.

 

Circle K Strandtorget samlet inn hele 96 300 kroner i 2017, og ble dermed fjorårets største bidragsyter til Rosa Sløyfe blant samtlige Circle K-stasjoner i Norge.

 

– Dette var målet vårt fra begynnelsen, og det er de ansatte som skal ha all ære for at vi fikk det til. De har stått på gjennom hele oktober, sa en kry stasjonsdriver Tomas Moen etter avsluttet kampanje i fjor.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen

 

2017:

1. Circle K Strandtorget: 96 300 kr

2. Circle K Lura: 56 440 kr

3. Circle K Elverum: 55 640 kr

4. Circle K Dombås: 54 385 kr

5. Circle K Åmot: 50 230 kr

6. Circle K Vik: 47 848 kr

7. Circle K E6-Dal: 47 545 kr

8. Circle K Revetal: 46 200 kr

9. Circle K E6 Berger: 45 800 kr

10. Circle K E6-Minnesund: 45 450 kr

 

2016:

1. Circle K Breivika: 88 250 kr

2. Circle K Forus: 76 700 kr

3. Circle K Tunga: 54 250 kr

4. Circle K Strandtorget: 44 050 kr

5. Circle K Fjellhamar: 42 750 kr

6. Circle K Elverum: 40 750 kr

7. Circle K Fagernes: Narvik – 37 350 kr

8. Circle K Byåsen: 36 400 kr

9. Circle K Viken: 33 650 kr

10. Circle K Rosten: 33 050 kr

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 30.09.2018 09:15
Teknisk løsning ZEVS AS