presseticker

Skip to main content

Stasjoner i Møre og Romsdal kjemper om å samle inn mest til Rosa Sløyfe

  Publisert: 30.09.2018 09:51 - av  Henning Poulsen

Circle K Ørsta i rosa lys, fotografert en oktoberkveld i fjor.

Rosa bolle og kaffe ved Circle K Hareid i 2017.

De to siste årene har Circle K-stasjonene i Møre og Romsdal samlet inn mer enn 330 000 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. I oktober går aksjonen av stabelen for sjuende gang.

I fjor var det Circle K Moa som samlet inn mest penger til Rosa Sløyfe-aksjonen i Møre og Romsdal. Året før gikk Circle K Hatlane til topps. Kampen om å komme på innsamlingstoppen er tøff i Møre og Romsdal – selv om norgessjef Christoffer Sundby understreker at det er en vennskapelig konkurranse.

 

– Samtidig som vi gjør det enkelt for kundene våre å støtte en god sak, utløser den årlige aksjonen en herlig konkurranse mellom stasjonene våre både i Møre og Romsdal og på landsbasis. Det er ekstra stor stas å være de som samler inn mest til Rosa Sløyfe. Med en slik konkurranseinnstilling kommer det inn enda mer penger til en god sak, sier han.

 

Sundby forteller at Rosa Sløyfe-aksjonen også gir stasjonsmedarbeiderne mulighet til å la kreativiteten blomstre. Tidligere år har stasjonene vært dekorert med alt fra rosa belysning og ballonger til BH-er og rosalakkerte sykler.

 

18 millioner til brystkreftkampen

For sjuende året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon, Rosa Sløyfe. De seks foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 18 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

 

Kundene kan støtte årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp og rosa spylervæske. Nytt av året er at stasjonene også skal selge rosa flasker med drikkevann.

 

Circle K Moa samlet inn 26 955 kroner i 2017, og ble dermed fjorårets største bidragsyter til Rosa Sløyfe blant stasjonene i Møre og Romsdal.

 

– Det er veldig kjekt å kunne bidra i en kampanje med så viktig formål og budskap. Kreft er noe de fleste har opplevd i familien, og det gjør det enkelt å engasjere medarbeiderne til å stå på litt ekstra. Både kundene og de ansatte har vært veldig positive til kampanjen, sa stasjonsdriver Eivind Ullaland etter avsluttet kampanje i fjor.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen i Møre og Romsdal

 

2017:

1. Circle K Moa

2. Circle K Brattvåg

3. Circle K Bolsønes

4. Circle K Åndalsnes

5. Circle K Digerneset

 

2016:

1. Circle K Hatlane

2. Circle K Viadukten

3. Circle K Bolsønes

4. Circle K Moa

5. Circle K Volda

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 30.09.2018 09:51
Teknisk løsning ZEVS AS