presseticker

Skip to main content

Skitne biler ga millioner til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2015 09:00 - av  Henning Poulsen

Rosa bh-er på en klessnor var et kreativt tiltak fra de ansatte ved Statoil Sogndal.

På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys.

Statoil Mjøndalen sparte ikke på ballongene.

Oslo: I sin fjerde Rosa sløyfe-aksjon på rad knuste Statoil Fuel & Retail sin gamle innsamlingsrekord. Totalt sørget skitne biler og kaffe- og yoghurtkjøpende kunder for å drive inn 3,5 millioner kroner til kreftsaken.

I løpet av hele oktober har Statoil-stasjoner over hele landet samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen, der hver bilvask har gitt 50 kroner til kreftsaken. I tillegg til bilvask har stasjonene solgt kaffe, yoghurt og reflekser.

 

Forhandlerrådsleder Ole Aksel Håkonsen er svært stolt over rekordresultatet.

– Det har vært godt bilvaskvær i hele oktober, så der var vi ekstra heldige. Samtidig har det vært et helt fantastisk engasjement rundt omkring på stasjonene. Rosa biler, stasjonstak og vaskeanlegg er bare noen av tiltakene vi har sett, og som har bidratt til at vi har dratt inn såpass mye penger til en god sak, sier Håkonsen.

 

Kreftforeningen: «Fantastisk resultat»

På landsbasis har Statoil Fuel & Retail samlet inn over 3,5 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen, der bilvask alene står for 2,9 millioner kroner. Dette er ny rekord for stasjonskjeden. Beløpet som doneres til Kreftforeningen i år er like høyt som de innsamlede beløpene fra 2012 og 2013 kombinert.

 

– Dette er et fantastisk resultat. Dette er fjerde året Statoil støtter Rosa sløyfe og jeg vil takke alle kunder og stasjonsdrivere som har bidratt til aksjonen. Pengene går til brystkreftforskning, og forskningsprosjekter som vil komme de som ikke kan bli friske til gode. Forskning på uhelbredelig brystkreft kan gi økt livskvalitet og forlenge livet, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.

 

Statoil Forus i Rogaland samlet inn mest penger til aksjonen, etterfulgt av Statoil Breivika i Troms og Statoil Tunga i Trøndelag.

 

Skaper stort engasjement

Trude Venset Sleire, markedsdirektør i Statoil Fuel & Retail, forteller at Rosa sløyfe-kampanjen alltid skaper stort engasjement både sentralt og ute på stasjonene.

 

– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Rosa sløyfe-aksjonen skaper stolthet i hele organisasjonen. Som en stor aktør i vår bransje ønsker vi å bidra til en så viktig sak. Samtidig drives vi av gode resultater, og det går sport i å slå fjorårets innsamlingsrekord, sier Venset Sleire. Hun retter en stor takk til både kunder, medarbeidere og stasjonsdrivere som engasjerte seg i kampanjen.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Norge:

1. Statoil Forus

2. Statoil Breivika

3. Statoil Tunga

4. Statoil Elverum

5. Statoil Strandtorget

6. Statoil Økern

7. Statoil Skøyen

8. Statoil Fjellhamar

9. Statoil Klepp

10. Statoil Kallerud

 

Bildetekster:

Rosa bh-er på en klessnor var et kreativt tiltak fra de ansatte ved Statoil Sogndal.

 

På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys.

 

Statoil Mjøndalen sparte ikke på ballongene.

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Fuel & Retail, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Statoil Fuel & Retail, forhandlingsrådsleder Ole Aksel Håkonsen, mobil 91 87 61 70

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak sogn og fjordane Florø1.jpg 14,65 kB (640x480)
Bilde - vedlegg til sak Rogaland Forus.jpg 11,78 kB (1334x751)
Bilde - vedlegg til sak buskerud mjøndalen4.JPG 20,09 kB (3264x2448)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2015 09:00
Teknisk løsning ZEVS AS