presseticker

Skip to main content

Rogaland vasket inn nesten 350 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:12 - av  Henning Poulsen
I hele oktober har Circle K-stasjonene i Rogaland solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 395 120 kroner til kreftsaken, og Circle K Lura samlet attpåtil inn nest mest på landsbasis.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Sandnes, Ølensvåg og Haugesund på topp

Circle K Lura i Sandnes samlet inn 56 440 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Ølensvåg med 41 730 kroner, Circle K Kvala i Haugesund med 41 075 kroner og Circle K Forus med 34 040 kroner. På femteplass havnet Circle K Sævelandsvik, som samlet inn 30 570 kroner.

 

På Lura er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket. Stasjonen ble også den nest beste på landsbasis.

 

– Vi er superstolte av våre fantastiske kunder som har vært med på å bidra til denne viktige aksjonen. Hadde det ikke vært for dem, hadde vi ikke kommet i mål. Jeg er også utrolig stolt av fantastiske og herlige medarbeidere som ga full gass fra dag én, sier Siri Eide, daglig leder for Circle K Lura.

 

Det har boblet med kreativitet på Sandnes-stasjonen gjennom hele oktober. Tre store, rosasprayede bossdunker sto godt synlig utenfor, slik at kunder som sto og fylte drivstoff kunne kaste panten sin oppi. De ansatte har også brukt sine personlige nettverk på Facebook for å samle inn penger.

 

– Vi har allerede satt mål for neste år, og skal selvfølgelig knuse 2017-innsamlingen, avslutter Eide offensivt.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Rogaland:

1. Circle K Lura

2. Circle K Ølensvåg

3. Circle K Kvala

4. Circle K Forus

5. Circle K Sævelandsvik

 

Innsamlingen på fylkesnivå:

1. Akershus: 445 503

2. Buskerud: 415 923

3. Rogaland: 395 120

4. Oppland: 372 880

5. Hedmark: 348 078

6. Vestfold: 257 991

7. Oslo: 218 210

8. Hordaland: 208 209

9. Østfold: 204 282

10. Telemark: 187 335

11. Nordland: 179 645

12. Sør-Trøndelag: 163 915

13. Troms: 109 140

14. Møre og Romsdal: 103 860

15. Sogn og Fjordane: 103 036

16. Aust-Agder: 96 495

17. Finnmark: 88 385

18. Vest-Agder: 75 225

19. Nord-Trøndelag: 53 680

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Lura, daglig leder Siri Eide, mobil 90 27 34 44

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:12
Teknisk løsning ZEVS AS