presseticker

Skip to main content

Oslo vasket inn nesten 220 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:11 - av  Henning Poulsen

Fra Circle K Økern under kampanjeperioden.

Illustrasjonsbilde

Illustrasjonsbilde

I hele oktober har Circle K-stasjonene i hovedstaden solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 218 200 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Økern, Skøyen og Smestad på topp

Circle K Økern samlet inn 29 235 kroner i år, og ble dermed byens største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Skøyen med 21 185 kroner, Circle K Smestad med 21 184 kroner og Circle K Kiellands Plass med 20 371 kroner. På femteplass havnet Circle K Bogstad, som samlet inn 18 315 kroner.

 

På Økern er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i hovedstaden.

 

– Det er utrolig morsomt. Allerede i sommer begynte vi å planlegge hva vi skulle finne på under årets aksjon, og vi gledet oss virkelig til å gå i gang. Det er gøy å se at alt arbeidet vi har lagt ned gir en så stor donasjon til Kreftforeningen, sier stasjonsdriver Einar Valbjørn Heisum ved Circle K Økern.

 

Han forteller at Økern-gjengen har satset mer under årets aksjon enn noen gang tidligere.

 

– Vi har blant annet hatt rosa lys ute, rosa lamper i sitteområdet, rosa sløyfer på blomstene våre, rosa teppe ved matdiskene, rosa t-skjorter, rosa hjerter på disker og rosa hjerter på baguetter og matpakker, sier Heisum.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Oslo:

1. Circle K Økern

2. Circle K Skøyen

3. Circle K Smestad

4. Circle K Kiellands Plass

5. Circle K Bogstad

 

Innsamlingen på fylkesnivå:

1. Akershus: 445 503

2. Buskerud: 415 923

3. Rogaland: 395 120

4. Oppland: 372 880

5. Hedmark: 348 078

6. Vestfold: 257 991

7. Oslo: 218 210

8. Hordaland: 208 209

9. Østfold: 204 282

10. Telemark: 187 335

11. Nordland: 179 645

12. Sør-Trøndelag: 163 915

13. Troms: 109 140

14. Møre og Romsdal: 103 860

15. Sogn og Fjordane: 103 036

16. Aust-Agder: 96 495

17. Finnmark: 88 385

18. Vest-Agder: 75 225

19. Nord-Trøndelag: 53 680

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Økern, stasjonsdriver Einar Valbjørn Heisum, mobil 41 39 31 61

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:11
Teknisk løsning ZEVS AS