Oslo vasket inn nesten 220 000 til kreftsaken
– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.
Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.
Økern, Skøyen og Smestad på topp
Circle K Økern samlet inn 29 235 kroner i år, og ble dermed byens største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Skøyen med 21 185 kroner, Circle K Smestad med 21 184 kroner og Circle K Kiellands Plass med 20 371 kroner. På femteplass havnet Circle K Bogstad, som samlet inn 18 315 kroner.
På Økern er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i hovedstaden.
– Det er utrolig morsomt. Allerede i sommer begynte vi å planlegge hva vi skulle finne på under årets aksjon, og vi gledet oss virkelig til å gå i gang. Det er gøy å se at alt arbeidet vi har lagt ned gir en så stor donasjon til Kreftforeningen, sier stasjonsdriver Einar Valbjørn Heisum ved Circle K Økern.
Han forteller at Økern-gjengen har satset mer under årets aksjon enn noen gang tidligere.
– Vi har blant annet hatt rosa lys ute, rosa lamper i sitteområdet, rosa sløyfer på blomstene våre, rosa teppe ved matdiskene, rosa t-skjorter, rosa hjerter på disker og rosa hjerter på baguetter og matpakker, sier Heisum.
Er blant de som gir mest
I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.
Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.
– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.
Innlandsstasjon i særklasse
I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.
Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER
Disse stasjonene samlet inn mest i Oslo:
1. Circle K Økern
2. Circle K Skøyen
3. Circle K Smestad
4. Circle K Kiellands Plass
5. Circle K Bogstad
Innsamlingen på fylkesnivå:
1. Akershus: 445 503
2. Buskerud: 415 923
3. Rogaland: 395 120
4. Oppland: 372 880
5. Hedmark: 348 078
6. Vestfold: 257 991
7. Oslo: 218 210
8. Hordaland: 208 209
9. Østfold: 204 282
10. Telemark: 187 335
11. Nordland: 179 645
12. Sør-Trøndelag: 163 915
13. Troms: 109 140
14. Møre og Romsdal: 103 860
15. Sogn og Fjordane: 103 036
16. Aust-Agder: 96 495
17. Finnmark: 88 385
18. Vest-Agder: 75 225
19. Nord-Trøndelag: 53 680
Kontaktpersoner:
* Circle K Økern, stasjonsdriver Einar Valbjørn Heisum, mobil 41 39 31 61
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
Oppland - Circle K Vangsveien - rosa bilvask.jpg 3,77 kB (960x720)
finnmark hesseng bakverk.jpg 8,58 kB (960x1200)