presseticker

Skip to main content

Østfolds skitne biler ga kroner til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2015 09:09 - av  Henning Poulsen

Rosa bh-er på en klessnor var et kreativt tiltak fra de ansatte ved Statoil Sogndal.

På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys.

Statoil Mjøndalen sparte ikke på ballongene.

Oslo: Statoil Mosseporten samlet inn 17 150 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen da Statoil Fuel & Retail knuste sin gamle innsamlingsrekord. Totalt sørget skitne biler i Østfold og Akershus for å drive inn 195 650 kroner til kreftsaken.

– Jeg er veldig stolt av at vi den Statoil-stasjonen i Østfold som har gitt det største bidraget til Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er en konkurransemann og liker å være best, men akkurat i denne kampanjen er ikke det viktigste å være best. Denne gangen var det viktigst å sammen gi det størst mulige bidraget til brystkreftforskning, sier stasjonsdriver Geir Hofgaard hos Statoil Mosseporten, som også leder av forhandlerforeningen i Østfold og Follo.

 

I løpet av hele oktober har Statoil-stasjoner over hele fylket samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen, der hver bilvask har gitt 50 kroner til kreftsaken. I tillegg til bilvask har stasjonene solgt kaffe, yoghurt og reflekser.

 

Engasjerte mossinger

I forkant av Rød sløyfe-kampanjen brukte Hofgaard mye tid på å gi sine medarbeidere en grundig opplæring i temaet og hvorfor det nytter å hjelpe.

 

– Det er utrolig morsomt å jobbe med et tema som alle engasjerer seg såpass i, der vi får gode resultater i fellesskap. Takket være engasjerte medarbeidere og fint vær ble årets kampanje en kjempesuksess, sier Hofgaard.

 

Statoil Østsiden samlet inn 14 250 kroner, og kom på en god andreplass i fylket. Statoil Alvim havnet på tredjeplass med 12 550 innsamlede kroner. Bare 400 kroner – eller åtte bilvasker – bak fulgte Statoil E6-Sekkelsten.

 

Rekordbeløp

På landsbasis har Statoil Fuel & Retail samlet inn over 3,5 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen, der bilvask alene står for 2,9 millioner kroner. Dette er ny rekord for stasjonskjeden. Beløpet som doneres til Kreftforeningen i år er like høyt som de innsamlede beløpene fra 2012 og 2013 kombinert.

 

– Dette er et fantastisk resultat. Dette er fjerde året Statoil støtter Rosa sløyfe og jeg vil takke alle kunder og stasjonsdrivere som har bidratt til aksjonen. Pengene går til brystkreftforskning, og forskningsprosjekter som vil komme de som ikke kan bli friske til gode, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.

 

Hun forteller at forskning på uhelbredelig brystkreft kan gi økt livskvalitet og forlenge livet.

 

– Selv om uhelbredelig brystkreft ikke kan kureres, blir behandlingsmulighetene stadig bedre og brystkreft med spredning kan leves med i mange år. Forskningen som pågår i dag vil i fremtiden gi enda bedre behandling, sier styreleder Olaug Mortensen i Brystkreftforeningen.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Østfold:

1. Statoil Mosseporten

2. Statoil Østsiden

3. Statoil Alvim

4. Statoil E6-Sekkelsten

5. Statoil Freskoveien

 

 

Bildetekster:

Rosa bh-er på en klessnor var et kreativt tiltak fra de ansatte ved Statoil Sogndal.

 

På Statoil Forus var vaskehallen badet i rosa lys.

 

Statoil Mjøndalen sparte ikke på ballongene.

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Fuel & Retail, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Statoil Mosseporten, Geir Hofgaard, mobil 92 01 38 88

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak sogn og fjordane Florø1.jpg 3,63 kB (640x480)
Bilde - vedlegg til sak Rogaland Forus.jpg 174,52 kB (1334x751)
Bilde - vedlegg til sak buskerud mjøndalen4.JPG 1,86 MB (3264x2448)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2015 09:09
Teknisk løsning ZEVS AS