Øst- og vestkanten slåss om nye Rosa sløyfe-rekorder
De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.
1. oktober går Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.
– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.
Sterk konkurranse i Oslo
I Oslo var det Circle K Økern som samlet inn mest penger til Rosa sløyfe i fjor – om lag 28 000 kroner – etterfulgt av Circle K Smestad, Circle K Skøyen, Circle K Kiellands Plass og Circle K Storo.
– Dette er den morsomste kampanjen vi har i løpet av året, og den kampanjen som de ansatte alltid gjør best jobb på. Hver dag har vi lagt ut oppdateringer på hvordan vi ligger an, og de ansatte har konkurrert seg imellom for å få inn mest mulig donasjoner, sa Einar Valbjørn Heisum, stasjonsdriver ved Circle K Økern, i etterkant av fjorårets innsamling.
Boblende kreativitet
Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.
– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.
Rosa forskjeller
Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.
Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER
På innsamlingstoppen i Oslo i 2018:
1. Circle K Økern: 27 510kr
2. Circle K Smestad: 25 335 kr
3. Circle K Skøyen: 22 705 kr
4. Circle K Kiellands Plass: 19 595 kr
5. Circle K Storo: 18 995 kr
Bildetekst:
Rosa bilvask på Circle K Storo.
Kontaktperson:
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
Telemark - Porsgrunn - rosa bilvask.jpg 70,10 kB (960x745)