presseticker

Skip to main content

Nordtrøndere reddet 3000 stasjonsmåltider

  Publisert: 29.03.2022 09:26 - av  Henning Poulsen

FORUNDRINGSPOSER. Circle K-kunder har reddet 320 000 poser med overskuddsmat gjennom appen Too Good To Go. På bildet Karoline Star ved Circle K Vestby. Foto: Terje Borud

I løpet av ett år har seks Circle K-stasjoner i det nordlige Trøndelag reddet nesten 3000 porsjoner med overskuddsmat gjennom appen Too Good To Go. En stasjon i Namsos redder aller mest mat.

Circle K Namsos redder mest mat av alle Circle K-stasjonene i den nordlige delen av Trøndelag. Over en 12-månedersperiode har det blitt berget 1333 måltider med overskuddsmat ved Circle K Namsos.

 

Blant stasjonene i nordlige Trøndelag følger deretter Circle K Sannan i Steinkjer med 614 porsjoner, Circle K Moan i Levanger med 590, Circle K Høylandet med 223 og Circle K Overhalla med 190 porsjoner mat.

 

Reddet 35 prosent mer mat

Stadig flere Circle K-kunder bruker den populære appen Too Good To Go. I løpet av en fireårsperiode har de reddet 320 000 poser med overskuddsmat ved stasjoner over hele landet. Dette tilsvarer CO2-utslipp fra 158 flyreiser rundt jordkloden – eller en varm dusj som varer i 4,9 år, ifølge beregninger fra Too Good To Go.

 

– I fjor reddet vi 35 prosent mer overskuddsmat ved våre stasjoner. Samtidig er dette med på å øke bevisstheten rundt matsvinn. Dette er noe alle tjener på, både kundene, stasjonene og ikke minst miljøet, sier prosjektleder Ida Ulla-Britt F. Burud i Circle K Norge.

 

Innholdet i en typisk forundringspose varierer, men ofte er det snakk om ferdigsmurte baguetter og søtbakst. For 39 kroner får kunden overskuddsmat til en normal utsalgspris på mellom 100 og 140 kroner.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekster:

FORUNDRINGSPOSER. Circle K-kunder har reddet 320 000 poser med overskuddsmat gjennom appen Too Good To Go. På bildet Karoline Star ved Circle K Vestby. Foto: Terje Borud

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Norge, Senior Store Manager Ida Ulla-Britt F. Burud, mobil 41 45 94 62

* Circle K Norge, lojalitets- og kommunikasjonssjef Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1ill Terje Borud.jpg 3,60 MB (5000x2924)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 29.03.2022 09:26
Teknisk løsning ZEVS AS