presseticker

Skip to main content

Nordland vasket inn nesten 180 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:08 - av  Henning Poulsen

Kampanjeklar ansatt ved Circle K Fagernes-Narvik.

To ansatte ved Circle K Korgen.

Illustrasjonsbilde

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Nordland solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 179 654 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Narvik, Hemnes og Mo i Rana på topp

Circle K Fagernes-Narvik samlet inn 31 280 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Korgen i Hemnes med 24 195 kroner, Circle K Mo i Rana med 19 485 kroner og Circle K Olav V’s gate i Bodø, som bidro med 18 930 kroner. På femteplass havnet Circle K Fauske, som samlet inn 17 445 kroner.

 

På Fagernes-stasjonen i Narvik er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket.

 

– Vi hadde ikke vaskeværet med oss, men vi sto på og fikk etter hvert tempoet opp på innsamlingen. Dette er kanskje den viktigste saken vi har på tapetet hvert år, og engasjementet har vært høyt, sier Ernst Nilsen, stasjonsdriver for Circle K Fagernes-Narvik.

 

For andre året på rad har stasjonen badet i rosa lys gjennom hele oktober. Dette har ifølge Nilsen vært med på å øke bevisstheten om aksjonen hos lokalbefolkningen.

 

– Folk synes dette er positivt, og mange er glade over å få være med og bidra. Det er vi takknemlige for, sier Nilsen.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Nordland:

1. Circle K Fagernes-Narvik

2. Circle K Korgen

3. Circle K Mo i Rana

4. Circle K Olav V’s gate

5. Circle K Fauske

 

Innsamlingen på fylkesnivå:

1. Akershus: 445 503

2. Buskerud: 415 923

3. Rogaland: 395 120

4. Oppland: 372 880

5. Hedmark: 348 078

6. Vestfold: 257 991

7. Oslo: 218 210

8. Hordaland: 208 209

9. Østfold: 204 282

10. Telemark: 187 335

11. Nordland: 179 645

12. Sør-Trøndelag: 163 915

13. Troms: 109 140

14. Møre og Romsdal: 103 860

15. Sogn og Fjordane: 103 036

16. Aust-Agder: 96 495

17. Finnmark: 88 385

18. Vest-Agder: 75 225

19. Nord-Trøndelag: 53 680

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Fagernes-Narvik, stasjonsdriver Ernst Nilsen, mobil 90 65 31 47

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:08
Teknisk løsning ZEVS AS