presseticker

Skip to main content

Nord-Trøndelag vasket inn over 50 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:09 - av  Henning Poulsen

Illustrasjonsbilde

Illustrasjonsbilde

Illustrasjonsbilde

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Nord-Trøndelag solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 53 680 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Stjørdal’n, Høylandet og Sannan på topp

Circle K Stjørdal samlet inn 15 775 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Høylandet med 12 210 kroner, Circle K Sannan med 9370 kroner og Circle K Moan med 5550 kroner. På femteplass havnet Circle K Namsos, som samlet inn 4065 kroner.

 

På Stjørdal er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket.

 

– Vi er jo veldig spontane, vi trøndere, bare vi får tenkt oss om. Vi ble slått på målstreken av Circle K Sannan i fjor, og allerede da bestemte vi oss for at dét ikke skulle skje i år, sier stasjonsdriver Kolbjørn Sandstad Olsen ved Circle K Stjørdal.

 

Det har vært liv på stasjonen i Værnesgata i hele oktober, med beachflagg, ballonger, rosa belysning i vaskehallen, rosa spylervæske og rosa t-skjorter.

 

– Jeg er stolt av innsatsen mine kjære kolleger på Stjørdal’n har lagt ned. Det har vært en dårlig vaskemåned rent værmessig, men det har vi tatt igjen ved salg av rosa kaffekopper, reflekser og annet, sier Olsen.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Nord-Trøndelag:

1. Circle K Stjørdal

2. Circle K Høylandet

3. Circle K Sannan

4. Circle K Moan

5. Circle K Namsos

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Stjørdal, stasjonsdriver Kolbjørn Sandstad Olsen, mobil 41 56 78 90

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:09
Teknisk løsning ZEVS AS