presseticker

Skip to main content

Vasket inn en kvart millioner kroner i fjor

Møre og Romsdals stasjoner klare for ny runde med Rosa Sløyfe

  Publisert: 07.10.2017 10:40 - av  Henning Poulsen

FIKK STOR SJEKK. Etter fjorårets aksjon fikk Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

I fjor vasket bileiere i Møre og Romsdal inn 226 900 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Nå er den populære aksjonen igjen i gang på Circle K-stasjonene i fylket.

I fjor vasket bileiere i Møre og Romsdal inn 226 900 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Nå er den populære aksjonen igjen i gang på Circle K-stasjonene i fylket.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner i Møre og Romsdal vaske inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen.

 

I fjor var det Circle K Hatlane som samlet inn aller mest i fylket, hele 23 350 kroner. Deretter fulgte Circle K Viadukten med 22 250 kroner, Circle K Bolsønes med 22 100 kroner og Circle K Moa med 21 200 kroner. Circle K Volda vasket inn 18 900 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.

 

14 millioner til kreftsaken

For sjette året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon Rosa sløyfe. De fem foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 14 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

 

– Dette er en viktig aksjon. Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og vi opplever at kampanjen blir svært godt mottatt av kundene og stasjonsdriverne våre. Det er mye rosa kreativitet og engasjement på Circle K-stasjonene i oktober, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Kunder som ikke vasker bilen kan støtte Rosa Sløyfe-aksjonen ved enten å kjøpe kaffe i rosa kopp, veganmuffins eller en refleks. Nytt av i år er at det går et bidrag til kreftsaken for hver for hver kunde som kjøper rosa spylervæske.

 

Pengene som kommer inn fra årets Rosa Sløyfe-aksjon skal gå til forskning på senskader etter brystkreftbehandling. I løpet av de seks årene Circle K (tidligere Statoil) har vært en del av Rosa Sløyfe-aksjonen, har stasjonene bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett tidligere år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse samlet inn mest i Møre og Romsdal i 2016

1. Circle K Hatlane

2. Circle K Viadukten

3. Circle K Bolsønes

4. Circle K Moa

5. Circle K Volda

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)

 

Bildetekst:

FIKK STOR SJEKK. Etter fjorårets aksjon fikk Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1. overrekkelsen.jpg 13,97 kB (3872x2592)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 07.10.2017 10:40
Teknisk løsning ZEVS AS