presseticker

Skip to main content

Jakter nye Rosa sløyfe-rekorder i Vest-Agder

  Publisert: 29.09.2019 22:34 - av  Henning Poulsen

I fjor fristet Circle K Flekkefjord med egenlaget lykkehjul til inntekt for Rosa sløyfe-saken.

 

Circle K Flekkefjord lå badet i rosa lys gjennom hele aksjonen.

I fjor kjempet Circle K-stasjoner i Flekkefjord, Farsund, Kristiansand og Kvinesdal om å samle inn mest til Rosa sløyfe-aksjonen. Tirsdag 1. oktober blåses årets aksjon i gang på stasjoner over hele Vest-Agder.

De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.

 

1. oktober går Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

 

– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

 

– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.

 

Sterk konkurranse i Vest-Agder

I Vest-Agder var det Circle K Flekkefjord som samlet inn suverent mest penger til Rosa sløyfe i fjor – om lag 33 000 kroner – etterfulgt av Circle K Farsund, Circle K Kvinesdal, Circle K Vesterveien Syd i Kristiansand og Circle K Sira i Flekkefjord kommune.

 

– Rosa sløyfe gir oss mulighet til å vise nærmiljøet at vi engasjerer oss i viktige ting. Det er veldig gøy å ha en kampanje der vi samler inn penger til en såpass god sak. Og så er vi rett og slett veldig konkurranselystne her på stasjonen. Er det en måling, vil vi gjerne ligge på førsteplass, sa Mattias Høiland, stasjonsdriver ved Circle K Flekkefjord, i etterkant av fjorårets innsamling.

 

Boblende kreativitet

Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.

 

– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.

 

Rosa forskjeller

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen i Vest-Agder i 2018:

1. Circle K Flekkefjord: 33 335 kr

2. Circle K Farsund: 9695 kr

3. Circle K Kvinesdal: 7365 kr

4. Circle K Vesterveien Syd: 5800 kr

5. Circle K Sira: 5760 kr

 

Bildetekster:

I fjor fristet Circle K Flekkefjord med egenlaget lykkehjul til inntekt for Rosa sløyfe-saken.

 

Circle K Flekkefjord lå badet i rosa lys gjennom hele aksjonen.

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Vest-Agder - Flekkefjord lykkehjul.jpg 3,71 MB (2983x3000)
Bilde - vedlegg til sak Vest-Agder - Flekkefjord by night.jpg 2,04 MB (3264x2448)
Bilde - vedlegg til sak riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 29.09.2019 22:34
Teknisk løsning ZEVS AS