Jakter nye Rosa sløyfe-rekorder i Trøndelag
De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.
1. oktober går Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.
– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.
Sterk konkurranse i Trøndelag
I Trøndelag var det Circle K Nardo i Trondheim som samlet inn mest penger til Rosa sløyfe i fjor – om lag 41 000 kroner – etterfulgt av Circle K Tunga, også i Trondheim. Deretter fulgte Circle K Høylandet, Circle K Stjørdal og Circle K Rosten. Sistnevnte er også en Trondheim-stasjon.
– Det har vært et kjempeengasjement på stasjonen gjennom hele kampanjen. Medarbeiderne laget ulike aktiviteter, og kunder som har donert penger til Rosa sløyfe har fått skrive navnet sitt på en «Walk of fame»-vegg. Vi har hatt interne konkurranser mellom stasjonene, og det er veldig gøy å komme på innsamlingstoppen i Trøndelag, sa Linda T. Blindheim, stasjonsdriver ved Circle K Nardo, i etterkant av fjorårets innsamling.
Boblende kreativitet
Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.
– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.
Rosa forskjeller
Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.
Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER
På innsamlingstoppen i Trøndelag i 2018:
1. Circle K Nardo: 41 080 kr
2. Circle K Tunga: 25 696 kr
3. Circle K Høylandet: 22 375 kr
4. Circle K Stjørdal: 21 290 kr
5. Circle K Rosten: 16 390
Kontaktperson:
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
riks kopper og BH-er.jpg 4,17 MB (4032x3024)
Telemark - Porsgrunn - rosa bilvask.jpg 70,10 kB (960x745)