Jakter nye Rosa sløyfe-rekorder i Rogaland
De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.
1. oktober går Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.
– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.
Rogaland bidro mest
Rogaland var det fylket som totalt samlet inn mest under Circle K Norges Rosa sløyfe-aksjon i 2018.
Circle K Sævelandsvik på Karmøy samlet inn mest penger i fylket – om lag 103 000 kroner – etterfulgt av Circle K Lura i Sandnes, Circle K Forus i Stavanger, Circle K Kvala i Haugesund og Circle K Ålgård i Gjesdal kommune på Jæren.
– Stasjonene i Rogaland elsker å konkurrere mot hverandre om å samle inn mest penger til den viktige Rosa sløyfe-kampanjen. Jeg er utrolig stolt over at vi ble den beste stasjonen. Nøkkelordene for å lykkes er samhold, kreativitet, glede og engasjement, sa Ingeborg Juras, stasjonsdriver ved Circle K Sævelandsvik, i etterkant av fjorårets innsamling.
Bare én stasjon i hele Norge samlet inn mer enn Circle K Sævelandsvik i 2018.
Boblende kreativitet
Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.
– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.
Rosa forskjeller
Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter.
Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER
På innsamlingstoppen i Rogaland i 2018:
1. Circle K Sævelandsvik: 103 495 kr
2. Circle K Lura: 73 373 kr
3. Circle K Forus: 70 456 kr
4. Circle K Kvala: 54 010 kr
5. Circle K Ålgård: 51 167 kr
Bildetekster:
En medarbeider på Circle K Sævelandsvik viser fram en selvbakt bake som ble auksjonert bort til inntekt for Rosa sløyfe. Bildet er fra fjorårets aksjon.
Circle K-medarbeidere fra Rogaland kunne stolt overrekke en sjekk til Rosa sløyfe-aksjonens representanter etter fjorårets aksjon.
Medarbeidere på Circle K Lura poserte foran rosa bilvask i forbindelse med fjorårets Rosa sløyfe-aksjon.
Kontaktperson:
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
Rogaland - sjekkoverrekkelse.jpg 6,91 MB (5760x3840)
Rogaland - Lura bilvask m. ansatte.jpg 91,59 kB (828x960)