presseticker

Skip to main content

Jakter nye Rosa sløyfe-rekorder

  Publisert: 29.09.2019 22:08 - av  Henning Poulsen
I fjor ga Circle K-kunder over hele landet nesten 4,8 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Tirsdag 1. oktober blåses årets aksjon i gang på stasjoner over hele landet.

De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft.

 

1. oktober går Rosa sløyfe-aksjonen til Circle K Norge i gang for åttende gang. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

 

– Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

 

– Det gjør meg utrolig stolt, sier Rosén.

 

Boblende kreativitet

Som tidligere år kan Circle K-kunder i Norge støtte aksjonen ved å kjøpe «rosa» produkter som bilvask, kaffe og diverse effekter. Flere stasjoner varter også opp med egne stunts. Tidligere år har det blant annet vært hjemmelagde lykkehjul og klessnorer med rosa bh-er samt medarbeidere som har farget håret sitt rosa.

 

– Aksjonen skaper et kjempeengasjement rundt omkring i hele landet. Kreativiteten bobler fritt på stasjonene, og jeg gleder meg virkelig til å få med meg alle de lokale initiativene og stuntene i år. Samtidig har jeg veldig lyst til å se oss slå fjorårets innsamlingsrekord ned i støvlene, sier en engasjert Sverre Rosén.

 

Rosa forskjeller

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen

 

2018:

1. Circle K Elverum: 114 415 kr

2. Circle K Sævelandsvik: 103 495 kr

3. Circle K Korgen: 90 850 kr

4. Circle K Strandtorget: 74 900 kr

5. Circle K Lura: 73 373 kr

6. Circle K Fagernes-Narvik: 71 060 kr

7. Circle K Forus: 70 456 kr

8. Circle K Dombås 68 460 kr

9. Circle K E6 Berger: 61 872 kr

10. Circle K Arkoveien: 59 620 kr

 

2017:

1. Circle K Strandtorget: 96 300 kr

2. Circle K Lura: 56 440 kr

3. Circle K Elverum: 55 640 kr

4. Circle K Dombås: 54 385 kr

5. Circle K Åmot: 50 230 kr

6. Circle K Vik: 47 848 kr

7. Circle K E6-Dal: 47 545 kr

8. Circle K Revetal: 46 200 kr

9. Circle K E6 Berger: 45 800 kr

10. Circle K E6-Minnesund: 45 450 kr

 

2016:

1. Circle K Breivika: 88 250 kr

2. Circle K Forus: 76 700 kr

3. Circle K Tunga: 54 250 kr

4. Circle K Strandtorget: 44 050 kr

5. Circle K Fjellhamar: 42 750 kr

6. Circle K Elverum: 40 750 kr

7. Circle K Fagernes: Narvik – 37 350 kr

8. Circle K Byåsen: 36 400 kr

9. Circle K Viken: 33 650 kr

10. Circle K Rosten: 33 050 kr

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
Bilde - vedlegg til sak riks kopper og BH-er.jpg 4,17 MB (4032x3024)
Bilde - vedlegg til sak Telemark - Porsgrunn - rosa bilvask.jpg 70,10 kB (960x745)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 29.09.2019 22:08
Teknisk løsning ZEVS AS