Her er årets beste Circle K-stasjoner
– Alle tre har levert fantastiske resultater på en rekke områder. Stasjonene er best på aktiviteter, medarbeiderutvikling, systematisk HMS-arbeid og kundeopplevelser, og de er alle flotte bidragsytere i sitt distrikt, sier Christoffer Sundby, administrerende direktør i Circle K Norge.
Kåringene skjedde under Circle Ks medarbeidersamling i Oslo denne uken.
Magedans på Elvebakken
Circle K Elvebakken ble kåret til årets beste selskapseide stasjon. Daglig leder Anne Valborg Haugland mottok prisen fra direktør Christian Louis Granly, som var full av lovord om stasjonen i nord.
– Anne er en foregangskvinne som brenner for gode kundeopplevelser og samarbeid mellom stasjonene i kjeden. Hun er ofte å finne ute blant kundene, alltid på jakt etter nye muligheter for vekst, sier Granly.
Anne Valborg Haugland ble uteksaminert fra Circle Ks talentprogram i 2012, og tok over stasjonen på Elvebakken 1. mai 2016. Hun har også gjort Circle K Elvebakken til en døgnåpen stasjon, noe som har økt matsalget med 42 prosent. Og da stasjonen ble omprofilert fra Statoil til Circle K i fjor sommer, var det magedans og full fest i Alta.
Storsatsing i Vikeså
Det var direktør Gard Inge Olstad som delte ut prisen for beste stasjon i regionen øst og sør i Norge. Den gikk til Circle K Vikeså, der Mari Sele Falkum er daglig leder.
– Mari og hennes medarbeidere jobber målrettet, er gode på gjennomføring av aktiviteter og ligger alltid høyt oppe på konkurranser. Stasjonen ligger også helt i toppen i landet på tilbakemeldinger fra kundene, sier Olstad.
Falkum, som var en del av talentkullet som ble uteksaminert i 2015, overtok stasjonen sør for Stavanger i fjor vinter. Siden den gang har Circle K Vikeså gjort flere store konseptinvesteringer i mat og kaffe, noe som har resultert i en kraftig salgsøkning.
Kundeeksplosjon på Klett
Blant stasjonene i Midt- og Nord-Norge samt på Vestlandet var det Circle K Klett som gikk helt til topps. Trønderstasjonen hadde en vekst på imponerende 63 000 kunder i fjor, og oppnådde også en imponerende økning i salg av mat og drikke.
– Circle K Klett og franchisetaker Roger Svaan har hovedæren for at Circle K fikk markedsprisen av Rosenborg BK i konkurranse med klubbens andre nettverkspartnerne. Og etter Robbie Williams-konserten på Granåsen i fjor sommer solgte stasjonsgjengen varm mat for 50 000 kroner i løpet av halvannen time. Da stiller du meget godt forberedt, uttaler direktør Ronny Fiskerstrand.
Bildetekster:
GLADE MOTTAKERE. Representanter fra de tre stasjonene Circle K Elvebakken, Circle K Vikeså og Circle K Klett er oppe på scenen for å motta sine priser. Foto: Knut Hilmar Hansen / Circle K Norge
Kontaktpersoner:
* Circle K Elvebakken, daglig leder Anne Valborg Haugland, mobil 98 41 94 63
* Circle K Vikeså, daglig leder Mari Sele Falkum, mobil 90 99 45 70
* Circle K Klett, stasjonsdriver Roger Svaan, mobil 91 85 73 95
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53