Har samlet inn en halv million kroner i Buskerud – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang
– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Buskerud. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.
I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Buskerud – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.
– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Buskerud å samle inn 480 100 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi kundene til Circle K Ullerål som har gitt 51 550 kroner til kreftsaken gjennom å vaske bilene sine, Circle K Slemmestad med 46 700 kroner, Circle K Mjøndalen med 38 100 kroner, Circle K Konnerud med 34 800 kroner og Circle K Åmot med 31 250 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.
Rosa i Mjøndalen
I fjor var det Statoil Mjøndalen, som nå heter Circle K Mjøndalen, som samlet inn flest kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Stasjonen vekket oppsikt i nærmiljøet med rosa belysning og hundrevis av rosa ballonger.
– De aller fleste har en eller flere i familien som har vært kreftsyk. Dette gjør denne kampanjen personlig for oss alle sammen. Det er en kampanje hvor vi kan vise våre kunder at vi faktisk bryr oss om dem som opplever det som vi alle frykter skal ramme oss. Det føles godt å mobilisere stasjonen for å hjelpe andre i en vanskelig tid, sier stasjonsdriver Michael Trønnes Bernth hos Circle K Mjøndalen.
9 av 10 kvinner overlever
På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.
Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.
Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.
Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Innsamlingstoppen i Buskerud:
1. Circle K Ullerål
2. Circle K Slemmestad
3. Circle K Mjøndalen
4. Circle K Konnerud
5. Circle K Åmot
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)
Bildetekster:
Det ble ikke spart på verken rosa ballonger eller lys da Rosa sløyfe-aksjonen ble gjennomført på Mjøndalen-stasjonen i fjor. Foto: Circle K Mjøndalen
Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus
Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen
Kontaktpersoner:
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Mjøndalen, Michael Trønnes Bernth, mobil 45 47 40 99
1. riks bilvask.jpg B (1334x751)
1. riks stasjon.jpg B (4032x3024)