presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 800 000 kreftkroner i Rogaland – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:25 - av  Henning Poulsen

Rosa belysning og ballonger ga god stemning på Forus i fjor. Foto: Circle K Forus

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i Rogaland har gitt nesten 800 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Forus. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Rogaland. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Rogaland – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Rogaland å samle inn imponerende 776 300 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi Circle K Klepp som har samlet inn 67 700 kroner, Circle K Spannaveien som har drevet inn 59 100 kroner, Circle K Lura med 57 450 kroner og Circle K Kvala med 39 300 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.

 

Forus på norgestoppen

Aller flinkest har imidlertid Circle K Forus vært, med et innsamlingsresultat på sterke 181 300 bilvaskkroner over de tre siste årene. Det er overlegent det beste innsamlingsresultatet ikke bare i fylket, men også i Norge. I tillegg er Rogaland det fylket som har donert mest penger.

 

– Vi klarte å engasjere både kunder og ansatte i denne saken. Det er jo kvinners helse vi kjemper for, og alle kjenner noen som har eller har hatt kreft. Derfor er denne kampanjen litt ekstra personlig og meningsfull for oss alle, sier stasjonsdriver Aud Kari Egeland hos Circle K Forus.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Rogaland:

1. Circle K Forus

2. Circle K Klepp

3. Circle K Spannaveien

4. Circle K Lura

5. Circle K Kvala

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

Rosa belysning og ballonger ga god stemning på Forus i fjor. Foto: Circle K Forus

 

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Forus, Aud Kari Egeland, mobil 91 71 11 70

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1. riks bilvask.jpg B (1334x751)
Bilde - vedlegg til sak 1. riks stasjon.jpg B (4032x3024)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:25
Teknisk løsning ZEVS AS