presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 630 000 kreftkroner i Hordaland – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:27 - av  Henning Poulsen

Rosa bil og rosa ballonger skapte god stemning ved Viken i fjor. Foto: Circle K Viken

Rosa belysning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i Hordaland har gitt nesten 630 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Nesttun. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Hordaland. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Hordaland – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Hordaland å samle inn 626 400 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi kundene til Circle K Nesttun som har gitt 59 400 kroner gjennom å vaske bilene sine, Circle K Sansli med 50 300 kroner, Circle K Viken med 47 000, Circle K Ulset med 38 850 kroner og Circle K Helleveien med 33 550 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.

 

Viken best i fjor

I fjor var det Statoil Viken, som nå heter Circle K Viken, som samlet inn mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i Hordaland.

 

– Vi er veldig stolte over resultatene vi leverte i fjor. Medarbeiderne er virkelig engasjerte i Rosa sløyfe-aksjonen, sier stasjonsdriver Erik Midtrød hos Circle K Viken.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Hordaland:

1. Circle K Nesttun

2. Circle K Sansli

3. Circle K Viken

4. Circle K Ulset

5. Circle K Helleveien

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

Rosa bil og rosa ballonger skapte god stemning ved Viken i fjor. Foto: Circle K Viken

 

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

 

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Viken, Erik Midtrød, mobil 95 16 76 59

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:27
Teknisk løsning ZEVS AS