Har samlet inn 480 000 kreftkroner i Sør-Trøndelag – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang
– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Sør-Trøndelag. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.
I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Sør-Trøndelag – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.
– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Sør-Trøndelag å samle inn imponerende 477 300 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi Circle K Rosten som har samlet inn 54 850 kroner, Circle K Nardo som har drevet inn 47 550 kroner, Circle K Byåsen med 45 500 kroner og Circle K Nidarvoll og Circle K E6 Klett som begge har samlet inn 41 500 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.
Liker konkurranse på Tunga
Aller flinkest har imidlertid Circle K Tunga vært, med et innsamlingsresultat på sterke 100 350 bilvaskkroner over de tre siste årene.
– Vi liker konkurranse med andre stasjoner og det er ekstra morsomt når vi i tillegg kan støtte en god sak som mange er opptatt av. Det er mange som blir rammet eller er pårørende til personer med brystkreft, sier stasjonsdriver Chris Andre Lillejord hos Circle K Tunga.
9 av 10 kvinner overlever
På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.
Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.
Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.
Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Innsamlingstoppen i Sør-Trøndelag:
1. Circle K Tunga
2. Circle K Rosten
3. Circle K Nardo
4. Circle K Byåsen
5. Circle K Nidarvoll og Circle K E6 Klett
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)
Bildetekster:
Stolte stasjonsansatte kunne i fjor feire at Statoil Tunga, som nå heter Circle K Tunga, samlet inn mest penger i fylket. Foto: Circle K Tunga
Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus
Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen
Kontaktpersoner:
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Tunga, stasjonsdriver Chris Andre Lillejord, mobil 91 11 66 85
1. riks bilvask.jpg B (1334x751)
1. riks stasjon.jpg B (4032x3024)