presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 320 000 kreftkroner i Troms – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:26 - av  Henning Poulsen

Circle K Fr. Nansens Plass ligger for øyeblikket badet i rosa lys. Foto: Knut Hilmar Hansen

Circle K Breivika under fjorårets aksjon, før navneskiftet. Foto: Circle K Breivika

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i Troms har gitt nesten 320 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Breivika. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Troms. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Troms – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Troms å samle inn imponerende 318 350 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi Circle K Fr. Nansens Plass i Tromsø som har samlet inn 49 400 kroner, Circle K Harstad som har drevet inn 37 250 kroner, Circle K Finnsnes med 21 900 kroner og Circle K Nordkjosbotn med 16 700 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.

 

Breivika badet i rosa lys

Aller flinkest har imidlertid Circle K Breivika vært, med et innsamlingsresultat på sterke 150 850 bilvaskkroner over de tre siste årene. I fjor vakte stasjonen ekstra oppsikt i Tromsø. For å skape blest om aksjonen hadde nemlig medarbeiderne skiftet til rosa belysning både under pumpetak, i selvvaskehallene og ved truckdieselpumpen

 

– I 2014 ble vi best i Norge, og også i fjor oppnådde vi en god plassering. Det er også viktig for oss å kunne bidra til kreftforskningen. Dette er en kilde til stolthet hos oss, sa stasjonsdriver Benny Idar Mikkelsen hos Circle K Breivika i etterkant av fjorårets aksjon.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Troms:

1. Circle K Breivika

2. Circle K Fr. Nansens Plass

3. Circle K Harstad

4. Circle K Finnsnes

5. Circle K Nordkjosbotn

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

Circle K Fr. Nansens Plass ligger for øyeblikket badet i rosa lys. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

Circle K Breivika under fjorårets aksjon, før navneskiftet. Foto: Circle K Breivika

 

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Breivika, Benny Idar Mikkelsen, mobil 97 76 69 39

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:26
Teknisk løsning ZEVS AS