Har samlet inn 235 000 kreftkroner i Østfold – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang
– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Østfold. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.
I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Østfold – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.
– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Østfold å samle inn imponerende 235 700 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi Circle K Mosseporten som har samlet inn 36 300 kroner, Circle K Østsiden med 30 500 kroner, Circle K Freskoveien med 28 850 kroner, Circle K Alvim med 27 500 kroner og Circle K E18 Sekkelsten med 23 100 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.
– Jeg er veldig stolt av at vi den stasjonen i Østfold som har gitt det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen. Jeg er en konkurransemann og liker å være best, men akkurat i denne kampanjen er ikke det viktigste å være best. Denne gangen er det viktigst å sammen gi det størst mulige bidraget til brystkreftforskning, sier stasjonsdriver Geir Hofgaard hos Circle K Mosseporten.
9 av 10 kvinner overlever
På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.
Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.
Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.
Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Innsamlingstoppen i Østfold:
1. Circle K Mosseporten
2. Circle K Østsiden
3. Circle K Freskoveien
4. Circle K Alvim
5. Circle K E18 Sekkelsten
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)
Bildetekster:
Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus
Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen
Kontaktpersoner:
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Mosseporten, Geir Hofgaard, mobil 92 01 38 88