Flere rogalendinger henter pakke på stasjon
I perioden januar til juli har Circle K Egersund levert ut 3025 pakker. Det plasserer også stasjonen øverst på pakketoppen i Rogaland, med ganske god margin.
Deretter følger Circle K Hinna med 1826 pakker og Circle K Randaberg med 1633 utleverte pakker. Videre nedover fylkeslisten kommer Circle K Åsedalen og Circle K Kvala med henholdsvis 1478 og 1323 utleverte pakker.
På landsbasis har Circle K levert ut nær 275 000 pakker i løpet av årets første sju måneder. Foruten å håndtere pakker for DHL og Helthjem, er enkelte stasjoner også del av Postens post-i-butikk-konsept.
– Vi fikk et voldsomt oppsving i pakkevolumet under nedstengningen av samfunnet. Så har det egentlig bare fortsatt på samme nivå, eller faktisk økt litt. Tydeligvis har pandemien gjort noe med handlevanene til folk, sier Johan Erik Winther, leder for retailsupport i Circle K Norge.
Slipper å kjøre mange mil
Han nevner lange åpningstider og god beliggenhet som viktige årsaker til at flere velger å hente pakken sin på stasjon. Mange steder i landet må man kanskje kjøre milevis for å komme til nærmeste postkontor. Det er ikke bra verken for miljøet eller lommeboka, argumenterer han.
– Samtidig handler dette også om hvordan stasjonene omstiller seg for nye tider. Før var stasjoner bare et sted du tanket, nå er de møteplasser der du kan handle, kjøpe kaffe og bakverk eller sette deg ned og spise fersk, nylaget mat. Da er pakkeutlevering og post-i-butikk et logisk neste steg, sier Winther.
(Pressenytt)
FAKTABOKS
På pakketoppen i Rogaland:
1. Circle K Egersund
2. Circle K Hinna
3. Circle K Randaberg
4. Circle K Åsedalen
5. Circle K Kvala
6. Circle K Lura
7. Circle K Lagårdsveien
8. Circle K Forus
9. Circle K Haugesundsgaten
10. Circle K Sævelandsvik
Bildetekst:
PAKKE PÅ STASJON. Til ære for fotografen overrekker Martine Klubben, assisterende daglig leder på Circle K E6 Vestby, en pakke til Johan Erik Winther i Circle K Norge. Foto: Johnny Syversen/josy.no
FREMTIDENS STASJON. Nye tider i bransjen gjør pakkeutlevering og post-i-butikk til et logisk neste steg for stasjonene, konstaterer Johan Erik Winther, leder for retailsupport i Circle K Norge. Foto: Johnny Syversen/josy.no
Kontaktpersoner:
* Circle K Norge, retailsupportsjef Johan Erik Winther, mobil 95 26 74 91
* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
2 Johan Erik Winther.jpg 6,05 MB (3840x5760)