presseticker

Skip to main content

Finnmark vasket inn nesten 90 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:04 - av  Henning Poulsen

Ansatte på Circle K Hesseng viser fram kampanjebakverk.

Kaffe og bakverk på Circle K Hesseng.

Rosa Sløyfe-bolle, sirlig pyntet av ansatte på Circle K Hesseng.

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Finnmark solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 88 385 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Hesseng, Vadsø og Alta på topp

Circle K Hesseng samlet inn 31 340 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Vadsø med 18 215 kroner, Circle K Elvebakken ved Alta lufthavn med 11 105 kroner og Circle K Alta med 9630 kroner. På femteplass havnet Circle K Karasjok, som samlet inn 5650 kroner.

 

På Hesseng er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket.

 

– Oktober har blitt vår favorittmåned på stasjonen. De siste tre årene har vi engasjert oss veldig i aksjonen, og i år har vi vært best når det kommer til innsamling, sier Tonje Stabell hos Circle K Hesseng – som tidligere i år ble kåret til Årets talent i Norge.

 

Hun forteller at man på Hesseng liker å gjøre litt ekstra under Rosa Sløyfe. Lysene ute har vært rosa, det har vært en egen stand med kampanjeprodukter ved inngangen og de har solgt både rosa boller og rosa vafler.

 

– Rosa Sløyfe skaper engasjement både hos oss som jobber på stasjonen, men også hos kundene våre. Det at vi sammen med våre kunder har å samle inn mest av stasjonene i Finnmark, er vi utrolig stolte av, sier Stabell

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Finnmark:

1. Circle K Hesseng

2. Circle K Vadsø

3. Circle K Elvebakken

4. Circle K Alta

5. Circle K Karasjok

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Hesseng, Tonje Cesilje Stabell, mobil 45 25 66 95

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:04
Teknisk løsning ZEVS AS