presseticker

Skip to main content

Disse stasjonene i Møre og Romsdal samlet inn mest til kreftsaken

  Publisert: 11.11.2020 07:07 - av  Henning Poulsen
Kunder ved 12 Circle K-stasjoner i Møre og Romsdal har bidratt med mer enn 100 000 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen i år. Circle K Moa i Ålesund samlet inn aller mest – i år igjen.

– Det er veldig kjekt å kunne bidra med mest til en såpass god sak også i år. Vi satte oss et mål om å bli best i fylket, og vi fikk det til igjen, sier Eivind Ullaland på Circle K Moa. Stasjonen hans samlet inn 26 529 kroner i oktober.

 

På plassene bak følger Circle K Bolsønes i Molde med 15 244 kroner, Ålesund-stasjonene Circle K Digerneset og Circle K Hatlane med henholdsvis 11 868 kroner og 7956 kroner, og deretter Circle K Volda med 7270 kroner. Totalt samlet stasjonene i Møre og Romsdal inn 101 996 kroner i løpet av aksjonen.

 

Ullaland forteller at stasjonen blant annet kunne friste med loddtrekning til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen.

 

– En stor takk til kundene som ga til aksjonen. Jeg vil også takke de ansatte, som virkelig stod på. Et samlet team leverte en imponerende innsats. Det varmer meg som leder og viser at våre ansatte virkelig bryr seg, sier han.

 

Har gitt 33 millioner på ni år

De siste ni årene har landets Circle K-stasjoner samlet inn mer enn 33 millioner kroner til Rosa sløyfe og brystkreftsaken. Årets aksjon endte på nærmere 2,8 millioner kroner.

 

– Til tross for en uvanlig og utfordrende oktober måned, har våre medarbeidere, forhandlere og kunder virkelig stått på for kreftsaken. Det er vi veldig stolte av, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

 

Til sammen 267 stasjoner fra Finnmark i nord til Agder i sør deltatt på årets Rosa sløyfe-aksjon. Totalt 2,75 millioner kroner ble samlet inn gjennom donasjoner og salg av aksjonsprodukter som bilvask, spylervæske, reflekser og kaffekopper.

 

Løp 24 timer i rosa strutteskjørt

Våge forteller at flere av stasjonene også i år har overgått seg selv for å få kundene i et gavmildt humør. Enkelte medarbeidere farget både skjegg og hår rosa, og det ble pyntet med rosa BH-er, silkebånd, blomsterpotter, plakater og paraplyer. Flere stasjoner fant dessuten på egne innsamlingstiltak, som lotteri, auksjoner og oppsamling av pant.

 

Circle K Elverum ble igjen den stasjonen som samlet inn aller mest – mer enn 175 000 kroner. Stasjonen skapte stort engasjement i lokalområdet sitt, spesielt da en av de ansatte – Dennis Olsen – iførte seg rosa tights og strutteskjørt og løp 24 timer i strekk til inntekt for kreftsaken.

 

Takknemlig for engasjement og sprelske påfunn

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over alle de morsomme og sprelske påfunnene rundt omkring på stasjonene.

 

– Vi er veldig takknemlig over det enorme engasjementet vi har sett hos Circle K Norges ansatte og kunder. Takket være deres støtte kan forskerne jakte videre på nye behandlingsformer som vil være mer skånsomme og treffsikre for framtidige brystkreftpasienter, sier Stenstadvold Ross.

 

Kampanjen til Circle K har også en annen og viktig verdi, mener styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

 

FAKTABOKS

På innsamlingstoppen i Møre og Romsdal

1. Circle K Moa

2. Circle K Bolsønes

3. Circle K Digerneset

4. Circle K Hatlane

5. Circle K Volda

 

Bildetekster:

VASKER FOR KREFTSAKEN. Bilvaskmaskinene til Circle K har vasket for Rosa sløyfe i hele oktober. Her fra Circle K Lura. Foto: Circle K Lura

 

VEDDEMÅL. Daglig leder Sebastian Helgerud ved Circle K Ørje går lenger enn de fleste for å drive inn penger til Rosa sløyfe. Foto: Circle K Ørje

 

ROSA MILLIONER. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen konstaterer fornøyd at kunder ved landets Circle K-stasjoner har donert 2,8 millioner kroner til kreftsaken i år. Foto: Kreftforeningen

 

Kontaktperson:

* Circle K Moa, Eivind Ullaland, mobil 99 46 59 20

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.11.2020 07:07
Teknisk løsning ZEVS AS