presseticker

Skip to main content

Disse Vestfold-stasjonene samlet inn mest til kreftsaken

  Publisert: 11.11.2020 07:18 - av  Henning Poulsen
Kunder ved 18 Circle K-stasjoner i Vestfold-området har bidratt med nærmere 130 000 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen i år. Circle K E18 Grelland i Holmestrand samlet inn aller mest.

– Dette gikk over all forventing. Rosa sløyfe-aksjonen blir tatt godt imot hvert år. Medarbeiderne er flinke til å spørre om donasjon, og kundene bidrar gjerne, sier Trude Rønningen, nestleder på Circle K E18 Grelland. Holmestrand-stasjonen samlet inn 23 165 kroner i oktober.

 

På plassene bak følger Tønsberg-stasjonene Circle K Revetal med 14 805 kronerog Circle K Tønsberg med 14 212 kroner – etterfulgt av Circle K Torstrand i Larvik med 9910 kroner og Circle K Stokke i Sandefjord med 9393 kroner. Totalt samlet stasjonene i det tidligere fylket inn 129 986 kroner i løpet av aksjonen.

 

Rønningen roser særlig Siva, som jobber på Holmestrand-stasjonen.

 

– Han leverer kjemperesultater på Rosa sløyfe hvert år. I år solgte han 130 Rosa sløyfe-reflekser, sier hun.

 

Har gitt 33 millioner på ni år

De siste ni årene har landets Circle K-stasjoner samlet inn mer enn 33 millioner kroner til Rosa sløyfe og brystkreftsaken. Årets aksjon endte på nærmere 2,8 millioner kroner.

 

– Til tross for en uvanlig og utfordrende oktober måned, har våre medarbeidere, forhandlere og kunder virkelig stått på for kreftsaken. Det er vi veldig stolte av, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

 

Til sammen 267 stasjoner fra Finnmark i nord til Agder i sør deltatt på årets Rosa sløyfe-aksjon. Totalt 2,75 millioner kroner ble samlet inn gjennom donasjoner og salg av aksjonsprodukter som bilvask, spylervæske, reflekser og kaffekopper.

 

Løp 24 timer i rosa strutteskjørt

Våge forteller at flere av stasjonene også i år har overgått seg selv for å få kundene i et gavmildt humør. Enkelte medarbeidere farget både skjegg og hår rosa, og det ble pyntet med rosa BH-er, silkebånd, blomsterpotter, plakater og paraplyer. Flere stasjoner fant dessuten på egne innsamlingstiltak, som lotteri, auksjoner og oppsamling av pant.

 

Circle K Elverum ble igjen den stasjonen som samlet inn aller mest – mer enn 175 000 kroner. Stasjonen skapte stort engasjement i lokalområdet sitt, spesielt da en av de ansatte – Dennis Olsen – iførte seg rosa tights og strutteskjørt og løp 24 timer i strekk til inntekt for kreftsaken.

 

Takknemlig for engasjement og sprelske påfunn

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over alle de morsomme og sprelske påfunnene rundt omkring på stasjonene.

 

– Vi er veldig takknemlig over det enorme engasjementet vi har sett hos Circle K Norges ansatte og kunder. Takket være deres støtte kan forskerne jakte videre på nye behandlingsformer som vil være mer skånsomme og treffsikre for framtidige brystkreftpasienter, sier Stenstadvold Ross.

 

Kampanjen til Circle K har også en annen og viktig verdi, mener styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

 

FAKTABOKS

På innsamlingstoppen i Vestfold

1. Circle K E18 Grelland

2. Circle K Revetal

3. Circle K Tønsberg

4. Circle K Torstrand

5. Circle K Stokke

 

Bildetekster:

ROSA VANN. På Åsgårdstrand. Foto: Circle K Åsgårdstrand

 

ROSA MILLIONER. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen konstaterer fornøyd at kunder ved landets Circle K-stasjoner har donert 2,8 millioner kroner til kreftsaken i år. Foto: Kreftforeningen

 

Kontaktperson:

* Circle K E18 Grelland, Trude Rønningen, mobil 92 08 79 94

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.11.2020 07:18
Teknisk løsning ZEVS AS