presseticker

Skip to main content

Disse Akershus-stasjonene samlet inn mest til kreftsaken

  Publisert: 11.11.2020 07:01 - av  Henning Poulsen
Kunder ved 24 Circle K-stasjoner i Akershus-området har bidratt med mer enn 275 000 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen i år. Circle K Fjellhamar samlet inn aller mest.

– Dette er utrolig bra! Både vi som jobber på stasjonen og ikke minst kundene våre er veldig opptatt av denne aksjonen. Vi har mange lojale kunder som setter pris på å kunne bidra til samfunnet, sier daglig leder Aleksander Mandahl Kaddour på Circle K Fjellhamar. Stasjonen hans samlet inn 27 710 kroner i oktober.

 

På plassene bak følger Circle K E6 Dal i Eidsvoll med 26 082, Circle K Nadderud i Bærum med 18 485 kroner, Circle K Fornebu i Bærum med 16 504 kroner og Circle K Kjeller i Lillestrøm kommune med 15 425 kroner. Totalt samlet stasjonene i Akershus-traktene inn 278 134 kroner i løpet av aksjonen.

 

Har gitt 33 millioner på ni år

De siste ni årene har landets Circle K-stasjoner samlet inn mer enn 33 millioner kroner til Rosa sløyfe og brystkreftsaken. Årets aksjon endte på nærmere 2,8 millioner kroner.

 

– Til tross for en uvanlig og utfordrende oktober måned, har våre medarbeidere, forhandlere og kunder virkelig stått på for kreftsaken. Det er vi veldig stolte av, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

 

Til sammen 267 stasjoner fra Finnmark i nord til Agder i sør deltatt på årets Rosa sløyfe-aksjon. Totalt 2,75 millioner kroner ble samlet inn gjennom donasjoner og salg av aksjonsprodukter som bilvask, spylervæske, reflekser og kaffekopper.

 

Løp 24 timer i rosa strutteskjørt

Våge forteller at flere av stasjonene også i år har overgått seg selv for å få kundene i et gavmildt humør. Enkelte medarbeidere farget både skjegg og hår rosa, og det ble pyntet med rosa BH-er, silkebånd, blomsterpotter, plakater og paraplyer. Flere stasjoner fant dessuten på egne innsamlingstiltak, som lotteri, auksjoner og oppsamling av pant.

 

Circle K Elverum ble igjen den stasjonen som samlet inn aller mest – mer enn 175 000 kroner. Stasjonen skapte stort engasjement i lokalområdet sitt, spesielt da en av de ansatte – Dennis Olsen – iførte seg rosa tights og strutteskjørt og løp 24 timer i strekk til inntekt for kreftsaken.

 

Takknemlig for engasjement og sprelske påfunn

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over alle de morsomme og sprelske påfunnene rundt omkring på stasjonene.

 

– Vi er veldig takknemlig over det enorme engasjementet vi har sett hos Circle K Norges ansatte og kunder. Takket være deres støtte kan forskerne jakte videre på nye behandlingsformer som vil være mer skånsomme og treffsikre for framtidige brystkreftpasienter, sier Stenstadvold Ross.

 

Kampanjen til Circle K har også en annen og viktig verdi, mener styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen.

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

 

FAKTABOKS

På innsamlingstoppen i Akershus-området

1. Circle K Fjellhamar

2. Circle K E6 Dal

3. Circle K Nadderud

4. Circle K Fornebu

5. Circle K Kjeller

 

Bildetekster:

VASKER FOR KREFTSAKEN. Bilvaskmaskinene til Circle K har vasket for Rosa sløyfe i hele oktober. Her fra Circle K Lura. Foto: Cirle K Lura

 

VEDDEMÅL. Daglig leder Sebastian Helgerud ved Circle K Ørje går lenger enn de fleste for å drive inn penger til Rosa sløyfe. Foto: Circle K Ørje

 

ROSA MILLIONER. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen konstaterer fornøyd at kunder ved landets Circle K-stasjoner har donert 2,8 millioner kroner til kreftsaken i år. Foto: Kreftforeningen

 

Kontaktperson:

* Circle K Fjellhamar, Aleksander Mandahl Kaddour, mobil 93 21 51 77

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.11.2020 07:01
Teknisk løsning ZEVS AS