Bilvask i Vestfold ga nesten 115 000 til kreftsaken
– Det har vært et stort engasjement på stasjonen i hele oktober. Vi er veldig stolte over å være den stasjonen som drar inn mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år også, sier Arne Mjøs hos Circle K Slagenveien.
I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Vestfold inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.
Circle K Slagenveien samlet inn aller mest, 14 450 kroner. Deretter fulgte Circle K Stokke med 13 750 kroner, Circle K Revetal med 10 300 kroner og Circle K Torstrand med 9750 kroner. Circle K Haukerød vasket inn 8950 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket. Kjedens stasjon i Søeberg lå 100 kroner unna å komme med på topplisten.
Circle K Stokke er den stasjonen i Vestfold som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 101 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.
Rosa vaskehall i Vestfold
På Circle K Slagenveien har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har vaskehallen badet i rosa lys. Flere ansatte farget også håret rosa for å vise sin støtte til kampanjen.
– Dette er en veldig viktig aksjon for oss som viser at vi som bedrift bryr oss. Alle på stasjonen vet at dette er en veldig god sak, og vi snakker mye om det viktige arbeidet Kreftforeningen gjør, sier en stolt Arne Mjøs hos Circle K Slagenveien.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.
Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Vestfold
1. Circle K Slagenveien
2. Circle K Stokke
3. Circle K Revetal
4. Circle K Torstrand
5. Circle K Haukerød
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
VELKOMMEN. En ansatt ønsker velkommen til Circle K Slagenveien under Rosa Sløyfe-kampanjen.
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Slagenveien, Arne Mjøs, mobil 97 13 77 19
1. overrekkelsen.jpg 3,35 kB (3872x2592)
2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,35 kB (3872x2592)