presseticker

Skip to main content

Bilvask i Telemark ga nesten 120 000 til kreftsaken

  Publisert: 06.11.2016 09:36 - av  Henning Poulsen

STØTTER EN GOD SAK. En ansatt ved Circle K Heddal viser fram kampanjeeffekter. Foto: Circle K Heddal

Oslo: I hele oktober vasket bileiere i Telemark inn over 118 250 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Circle K Skjelsvik var den stasjonen som samlet inn aller mest penger.

– Vi er selvfølgelig stolte over å være den stasjonen i Telemark som har vasket inn flest kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Dette er en kampanje som både kundene og medarbeiderne synes er viktig, sier Torbjørn Orskaug Hårstad hos Circle K Skjelsvik.

 

I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Telemark inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.

 

Circle K Skjelsvik samlet inn aller mest, hele 13 800 kroner. Deretter fulgte Circle K Bratsberg med 11 350 kroner, Circle K Kalstad med 11 100 kroner og Circle K Jorkjend med 10 900 kroner. Circle K Telemarksporten vasket inn 10 750 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.

 

Circle K Jorkjend er den stasjonen i Telemark som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 42 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.

 

4,6 millioner til kreftsaken

Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.

 

I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.

 

Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse samlet inn mest i Telemark

1. Circle K Skjelsvik

2. Circle K Bratsberg

3. Circle K Kalstad

4. Circle K Jorkjend

5. Circle K Telemarksporten

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)

 

Bildetekster:

STØTTER EN GOD SAK. En ansatt ved Circle K Heddal viser fram kampanjeeffekter. Foto: Circle K Heddal

 

FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Skjelsvik, Torbjørn Orskaug Hårstad, mobil 90 09 75 58

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak telemark ansatt bh Heddal.jpg 21,16 kB (1080x1349)
Bilde - vedlegg til sak 1. overrekkelsen.jpg 3,35 kB (3872x2592)
Bilde - vedlegg til sak 2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,35 kB (3872x2592)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2016 09:36
Teknisk løsning ZEVS AS