Bilvask i Sogn og Fjordane ga over 60 000 til kreftsaken
– Målet vi satte oss i forkant av kampanjen var å i all vennskapelighet knuse Circle K Sogndal, som var fjorårets vinner. Det klarte vi med glans, og jeg er veldig stolt av mine dyktige medarbeidere. De har gjort en kjempeinnsats i hele oktober. Våre generøse kunder fortjener også en stor takk, sier Ruben Solheim hos Circle K Florø.
I forrige måned vasket Circle K-stasjoner i Sogn og Fjordane inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.
Circle K Florø samlet inn aller mest, hele 22 850 kroner. Deretter fulgte Circle K Sogndal med 15 200 kroner, Circle K Førde med 14 000 kroner og Circle K Eid med 10 450 kroner.
Circle K Florø er også den stasjonen i Sogn og Fjordane som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 136 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.
Flagget rosa i Florø
På Circle K Florø har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har stasjonen flagget rosa, og sjefen folierte dessuten bilen sin rosa.
– Denne aksjonen er veldig viktig for alle som jobber på stasjonen. Kreft er en sykdom som rammer mange, og det må mer forskning til for å finne den raskeste og beste behandlingen, sier Ruben Solheim hos Circle K Florø.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.
Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Sogn og Fjordane
1. Circle K Florø
2. Circle K Sogndal
3. Circle K Førde
4. Circle K Eid
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
BILVASK I FØRDE. Mange bileiere i Førde støttet en god sak ved å vaske bilen. Foto: Circle K Førde
ROSA BIL. En rosalakkert bil skapte oppsikt i Florø. Foto: Circle K Florø
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Florø, Ruben Solheim, mobil 90 02 36 49
sogn og fjordane - rosa bil montasje - Florø.jpg 6,29 kB (1280x1280)
1. overrekkelsen.jpg 3,35 kB (3872x2592)
2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,21 MB (3872x2592)