Bilvask i Sør-Trøndelag ga nesten 300 000 til kreftsaken
– Vi er selvfølgelig stolte over å være den stasjonen i Sør-Trøndelag som har vasket inn flest kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Dette er en kampanje som både kundene og vi ansatte synes er viktig, sier Chris Andre Lillejord hos Circle K Tunga.
I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Sør-Trøndelag inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken. Bare Akershus og Rogaland samlet inn mer penger enn Sør-Trøndelag totalt.
Circle K Tunga samlet inn aller mest i fylket, hele 54 250 kroner. Dette var også det tredje høyeste beløpet på landsbasis.
Deretter fulgte Circle K Byåsen med 36 400 kroner, som dessuten var det åttende høyeste beløpet på landsbasis. De 33 050 kronene som Circle K Rosten vasket inn ga dem sisteplass på Topp 10-listen.
Circle K E6-Klett fulgte så med 29 400 kroner. Circle K Nidarvoll vasket inn 28 250 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket. Kjedens stasjon i Nardo var bare 150 kroner unna å komme med på topplisten.
Circle K E6-Støren er den stasjonen i Sør-Trøndelag som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 142 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor. Totalt klarte stasjonene i fylket å vaske inn drøyt 60 prosent mer enn under fjorårets kampanje.
– Det er alltid morsomt å være best. Konkurranse mellom stasjonene skaper engasjement blant medarbeidere og bidrar til at enda flere penger kommer inn til Rosa Sløyfe-saken, sier en stolt Chris Andre Lillejord hos Circle K Tunga.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.
Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Sør-Trøndelag
1. Circle K Tunga
2. Circle K Byåsen
3. Circle K Rosten
4. Circle K E6-Klett
5. Circle K Nidarvoll
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes - Narvik
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Tunga, Chris Andre Lillejord, mobil 91 11 66 85
2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,35 kB (3872x2592)
3. bilvask Fagernes-Narvik.jpg 4,10 kB (2048x1536)