Bilvask i Rogaland ga nesten 300 000 til kreftsaken
– Vi gleder oss alltid til den årlige Rosa Sløyfe-kampanjen. Circle K Forus har kjedens største vaskestasjon i Norge, og derfor har vi alltid ambisjon om å gjøre det best mulig, sier Espen Egeland hos Circle K Forus.
I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Rogaland inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.
Circle K Forus samlet inn aller mest, hele 76 700 kroner. Deretter fulgte Circle K Lura med 24 450 kroner, Circle K Klepp med 22 500 kroner og Circle K Kvala med 20 200 kroner. Circle K Ålgård vasket inn 13 900 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket, mens kjedens stasjoner i Randaberg, Nærbø og Leirvik var veldig nær å komme inn på topplisten.
Circle K Kvala er den stasjonen i Rogaland som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 20 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.
Forus badet i rosa lys
På Circle K Forus har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele oktober har butikken badet i rosa lys og vært dekorert med rosa sykler, bånd, dukker og blomster.
– At Circle K har gjort Rosa Sløyfe til sin kampanje er veldig kjekt. Det er en veldig viktig sak der de ansatte føler de kan bidra på en god måte. Rosa Sløyfe står for noe alle kjenner seg igjen i, sier Espen Egeland hos Circle K Forus.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.
Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Rogaland
1. Circle K Forus
2. Circle K Lura
3. Circle K Klepp
4. Circle K Kvala
5. Circle K Ålgård
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
ROSA PÅ LURA. Rosakledde ansatte på Circle K Lura under Rosa Sløyfe-kampanjen.
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Forus, Aud Kari Egeland, mobil 91 71 11 70
rogaland ansatte Lura2.jpg 9,16 kB (750x937)
rogaland ansatte lura3.jpg 5,66 kB (750x500)
1. overrekkelsen.jpg 3,19 MB (3872x2592)
2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,21 MB (3872x2592)