Bilvask i Oslo ga 260 000 til kreftsaken
– Vi er utrolig stolte over å være den stasjonen i hovedstaden som leverer best til Rosa Sløyfe-aksjonen. Dette er den morsomste kampanjen vi har, og er noe vi gleder oss til hvert år. Derfor starter vi tidlig med idémyldring og planlegging, sier Einar Valbjørn Heisum hos Circle K Økern.
I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Oslo inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.
Circle K Økern samlet inn aller mest, hele 32 200 kroner. Deretter fulgte Circle K Skøyen med 29 550 kroner, Circle K Smestad med 26 250 kroner og Circle K Storo med 24 400 kroner. Circle K Bogstad vasket inn 22 950 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.
Circle K Lilleaker er den stasjonen i Oslo som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 158 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.
Rosa hår på Økern
På Circle K Økern har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har ute- og inneområdet badet i rosa lys. Et rosa gulvteppe er blitt rullet ut og de ansatte har delt ut rosa sukkertøy til kundene. To av de ansatte har til og med farget håret rosa.
– Rosa Sløyfe-prosjektet er vår mulighet til å bidra til en god sak. Det er faktisk de ansatte som valgte Kreftforeningen som samarbeidspartner for noen år tilbake. Kreft er noe som rammer mange i samfunnet og det gir oss ekstra motivasjon til å bidra så mye vi klarer, sier en stolt Einar Valbjørn Heisum hos Circle K Økern.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. En sjekk på dette beløpet ble fredag overrakt generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Oslo
1. Circle K Økern
2. Circle K Skøyen
3. Circle K Smestad
4. Circle K Storo
5. Circle K Bogstad
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
ØKERN. Circle K Økern samlet inn mest penger i Oslo.
STORO. Circle K Storo lå badet i rosa lys i oktober.
BRYNSENG. Circle K Brynseng by night.
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Økern, Einar Valbjørn Heisum, mobil 41 39 31 61
oslo stasjon storo.jpg 3,99 kB (750x750)
oslo stasjon brynseng.jpg 3,15 kB (1080x719)