Bilvask i Oppland ga nesten 250 000 til kreftsaken
– Vi er veldig stolte over å være den stasjonen i Oppland som samlet inn mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. En stor takk går til gavmilde kunder og ivrige medarbeidere samt til Kreftforeningen i Oppland, som har hjulpet oss med promoteringen, sier Tomas Moen hos Circle K Strandtorget.
I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Oppland inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken. Bare fem fylker samlet inn mer enn Oppland i løpet av kampanjeperioden.
Circle K Strandtorget samlet inn aller mest, hele 44 050 kroner. Dette var også det fjerde høyeste beløpet på landsbasis.
Deretter fulgte Circle K Kallerud med 21 850 kroner, Circle K Otta med 20 600 kroner og Circle K Dombås med 18 050 kroner. Circle K Mjøsstranda vasket inn 17 400 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.
Circle K Bismo er den stasjonen i Oppland som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 45 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.
Rosa gravemaskin på Strandtorget
På Circle K Strandtorget har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har medarbeiderne båret rosa uniformer, og stasjonen har vært pyntet med rosa flagg og plakater. I tillegg har en rosa gravemaskin stått utenfor stasjonen gjennom hele kampanjeperioden.
– Vi kjenner alle noen som er blitt rammet av kreft, og derfor føles det godt å kunne bidra på denne måten, sier en stolt Tomas Moen hos Circle K Strandtorget.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.
Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Oppland
1. Circle K Strandtorget
2. Circle K Kallerud
3. Circle K Otta
4. Circle K Dombås
5. Circle K Mjøsstranda
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes - Narvik
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Strandtorget, Tomas Moen, mobil 95 81 34 45
2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,35 kB (3872x2592)
3. bilvask Fagernes-Narvik.jpg 4,10 kB (2048x1536)