Bilvask i Østfold ga 100 000 til kreftsaken
– Det er alltid moro å lykkes når vi satser på noe, men viktigst av alt er vi har stått sammen for å skaffe så mye penger som mulig til en veldig god sak. Brystkreft rammer veldig mange. Jeg har selv hatt en mormor med brystkreft, og det gjør jo at jeg personlig ønsker å bidra så mye som mulig, sier Geir Hofgaard hos Circle K Mosseporten.
I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Østfold inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.
Circle K Mosseporten samlet inn aller mest, 19 950 kroner. Deretter fulgte Circle K Østsiden med 15 050 kroner, Circle K Alvim med 19 000 kroner og Circle K Askim med 12 450 kroner. Circle K Freskoveien vasket inn 11 000 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.
Circle K Mosseporten er også den stasjonen i Østfold som har den største innsamlingsøkningen. Stasjonen vasket inn 19 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor.
Mosseporten badet i rosa lys
På Circle K Mosseporten har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har butikk, vaskehall og bolleskap vært badet i rosa lys. Det har også stått store rosa lyskastere foran inngangspartiet
– Det er nok de færreste kundene som ikke fikk med seg at vi hadde Rosa Sløyfe-kampanje i år, sier Geir Hofgaard hos Circle K Mosseporten.
4,6 millioner til kreftsaken
Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.
I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.
– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.
Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.
– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.
(Pressenytt)
FAKTABOKSER:
Disse samlet inn mest i Østfold
1. Circle K Mosseporten
2. Circle K Østsiden
3. Circle K Alvim
4. Circle K Askim
5. Circle K Freskoveien
(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)
Bildetekster:
MOSSEVASK. Mange bilister støttet en god sak ved å vaske bilen hos Circle K Mosseporten.
ROSA PYNT. En av mange kreative påfunn under Rosa Sløyfe-kampanjen ved Circle K E6 Rygge.
FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K
Kontaktpersoner:
* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35
* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53
* Circle K Mosseporten, Geir Hofgaard, mobil 92 01 38 88
østfold rosa tre E6 Rygge.jpg 8,44 kB (750x937)
østfold stasjon e6 rygge.jpg 3,48 kB (1080x1080)
1. overrekkelsen.jpg 3,19 MB (3872x2592)
2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,21 MB (3872x2592)