presseticker

Skip to main content

Bilvask i Nordland ga nesten 275 000 til kreftsaken

  Publisert: 06.11.2016 09:31 - av  Henning Poulsen

ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes – Narvik

ROSA ANSATTE. To rosa medarbeidere på jobb for en god sak hos Circle K Hunstad. Foto: Circle K Hunstad

ROSA PÅ SVOLVÆR: En medarbeider på Circle K Svolvær viser frem kampanjeutstyr. Foto: Circle K Svolvær

Oslo: I hele oktober vasket bileiere i Nordland inn 274 700 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen, mer enn dobbelt så mye som i fjor. Circle K Fagernes - Narvik var den stasjonen som samlet inn aller mest penger.

– Å bli best i Nordland var målet vårt fra starten. Å klare det er veldig gøy og motiverende, sier Victoria Wikestad Nilsen hos Circle K Fagernes - Narvik.

 

I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Nordland inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken. Bare tre fylker samlet inn mer enn Nordland i løpet av kampanjen.

 

Circle K Fagernes - Narvik samlet inn aller mest, hele 37 350 kroner. Dette var også det sjuende høyeste beløpet på landsbasis.

 

Deretter fulgte Circle K Mosjøen med 31 800 kroner, Circle K Langneset med 30 950 kroner og Circle K Fauske med 29 750 kroner. Circle K Grubhei vasket inn 26 000 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.

 

Circle K Svolvær er den stasjonen i Nordland som har den største innsamlingsøkningen. Denne stasjonen vasket inn 216 prosent mer til kreftsaken i år enn den klarte i fjor. Totalt samlet stasjonene i Nordland inn godt over dobbelt så mye som i fjor på bilvask.

 

Fagernes badet i rosa lys

På Circle K Fagernes - Narvik har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har stasjonen badet i rosa lys.

 

– Det betyr mye for oss å bidra til en slik givende og bra aksjon. Dette er et svært godt formål og en veldig viktig sak som også har skapt mye positivt engasjement hos våre kunder, sier en stolt Victoria Wikestad Nilsen hos Circle K Fagernes - Narvik.

 

4,6 millioner til kreftsaken

Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.

 

I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.

 

Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse samlet inn mest i Nordland

1. Circle K Fagernes - Narvik

2. Circle K Mosjøen

3. Circle K Langneset

4. Circle K Fauske

5. Circle K Grubhei

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)

 

Bildetekster:

ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes – Narvik

 

ROSA ANSATTE. To rosa medarbeidere på jobb for en god sak hos Circle K Hunstad. Foto: Circle K Hunstad

 

ROSA PÅ SVOLVÆR: En medarbeider på Circle K Svolvær viser frem kampanjeutstyr. Foto: Circle K Svolvær

 

ROSA STASJON. Circle K Fagernes – Narvik i rosa lys under kampanjen. Foto: Circle K Fagernes – Narvik

 

FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Fagernes - Narvik, Victoria Wikestad Nilsen, mobil 90 68 93 50

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2016 09:31
Teknisk løsning ZEVS AS