Bilvask gav 1,5 millioner til Rosa sløyfe
I oktober ble Rosa sløyfe-aksjonen markert over hele Norge, og Statoil Fuel & Retail var en av hovedpartnerne. For hver solgte poleringsvask eller de lux-vask bidro Statoil Fuel & Retail med 50 kroner.
Da måneden var over hadde stasjoner over hele landet solgt 30 000 slike bilvask, og det utløste et totalt bidrag på 1,5 millioner kroner til aksjonen. En stolt markedssjef forteller om et stort engasjement på stasjoner over hele landet.
– Dette resultatet er langt over det vi trodde vi kunne få til. Vi har opplevd veldig mange positive tilbakemeldinger fra både ansatte og kunder på aksjonen. Det er ingen tvil om at det har skapt mening å kunne være med og bidra til en så god sak, sier Trude Venset Sleire.
Viktig budskap
I tillegg til de 1,5 millioner kronene fra bilvask gir Statoil Fuel & Retail et fast beløp på 100 000 kroner. Altså går et samlet beløp på 1,6 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
Aksjonen på Statoil-stasjonene har også hatt en symbolsk funksjon, fordi den vært med på å få ut et viktig budskap om brystkreft, mener Venset Sleire.
Rosa sløyfe-aksjonen er en internasjonal folkebevegelse, og i Norge står Brystkreftforeningen og Kreftforeningen sammen om aksjonen. Aksjonen har pågått i Norge siden 1999. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning.
(Pressenytt)
Kontaktperson:
* Statoil Fuel & Retail, kommunikasjonsrådgiver Julie Hæhre, mobil 419 01 011, e-post jhah@statoilfuelretail.com