presseticker

Skip to main content

Bilister i Akershus har gitt 1,4 millioner kroner til Rosa sløyfe

  Publisert: 06.11.2019 07:01 - av  Henning Poulsen

BEST I AKERSHUS. En blid gjeng på Circle K E6-Dal: (f.v.) Said Alamzadeh, May Stine Liabø, Kine Hansen, Dan Remy Lindboe og Hege Anita Hamre.

De siste tre årene har Circle K-stasjonene i Akershus samlet inn om lag 1,4 millioner kroner til brystkreftsaken. Best i fylket i 2019: Circle K E6-Dal.

Stasjoner som bader i rosa lys. Rosa bilvask, kaffekopper og kampanjeeffekter. BH-er hengende fra tak og vegger. Ansatte med nyfarget, rosa hår. Alt dette har blitt et forutsigbart høsttegn for folk som ferdes langs norske oktoberveier.

 

– I år donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner over hele landet mer enn 4,1 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det betyr at vi nå har passert 30 millioner kroner i totalt innsamlet beløp for de åtte årene vi har hatt aksjonen, sier en stolt Sverre Rosén, administrerende direktør i Circle K Norge.

 

Dobling på Dal

Hele 23 stasjoner i Akershus var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K E6-Dal var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 56 351 kroner til brystkreftsaken, dobbelt så mye som stasjonen samlet inn under Rosa sløyfe 2018. Dette plasserer den Gardermoen-nære stasjonen på 7. plass blant alle Circle K-stasjonene i Norge.

 

Nummer to i Akershus ble Circle K Kjeller med 39 435 kroner. Så følger Circle K E6-Minnesund med 32 864 kroner, Circle K Fjellhamar med 29 310 kroner og Circle K Skedsmokorset med 25 501 kroner til Rosa sløyfe.

 

– Det har gått over all forventning. Jeg kan ikke skryte nok av gjengen her på stasjonen. Det er takket være dem og den gode dialogen de har med kundene, som har vært svært generøse og positive, at vi har klart å levere et så godt resultat, sier daglig leder Dan Remy Lindboe ved Circle K E6-Dal.

 

Rosa hår, bart og grilldress

I fjor samlet stasjonen inn om lag 27 000 kroner til Rosa sløyfe. I år var målet å klare 35 000 kroner, en såpass hårete målsetning at Lindboe lovet å farge håret rosa og kle seg i grilldress på årets julebord dersom de ble nådd. Og det gjorde det raskt.

 

– Vi siktet oss så inn på 50 000 kroner. Ved måloppnåelse skulle jeg farge håret og barten rosa og gå slik på jobb i en hel uke. Det blir med andre ord mye rosa på meg i tiden fremover, ler Lindboe.

 

Rosa hovedsamarbeidspartner

Blant alle stasjonene i Norge var det Circle K Elverum som samlet inn mest i år, hele 111 600 kroner. Deretter fulgte Circle K Forus med 110 460 kroner. De to stasjonene duellerte om førsteplassen gjennom hele oktober.

 

På fylkesnivå samlet Rogaland inn mest penger – om lag 583 000 kroner, etterfulgt av Akershus, Hedmark og Oppland.

 

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon var «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Akershus:

1. Circle K E6-Dal

2. Circle K Kjeller

3. Circle K E6-Minnesund

4. Circle K Fjellhamar

5. Circle K Skedsmokorset

 

Kontaktpersoner:

* Circle K E6-Dal, daglig leder Dan Remy Lindboe, mobil 92 62 78 14

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2019 07:01
Teknisk løsning ZEVS AS